A Kuala Lumpurból Pekingbe indult malajziai utasszállítónak idén március 8-án veszett nyoma, s minden eddigi erőfeszítés hiábavaló volt, nem sikerült fellelni a roncsokra. A műholdas kommunikáció minden korábbinál alaposabb elemzése alapján pontosították a kutatási területet, s kijelöltek egy mintegy 60 ezer négyzetkilométeres zónát Ausztráliától 1100 kilométerre nyugatra. Azt valószínűsítik, valahol ott fogyhatott ki a Boeing 777-es üzemanyaga. A gépen 239 ember utazott, de mivel nincs meg a roncs, sok hozzátartozó azóta sem képes tudomásul venni, hogy valószínűleg mind odavesztek.
„Óvatosan optimisták vagyunk” – nyilatkozta az AP hírügynökségnek Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hatóság főbiztosa, aki rámutatott, hatalmas területet készülnek átvizsgálni. Az előző kutatáshoz is nagy reményeket fűztek, de minden potenciális nyom hamisnak bizonyult. Egy darabig azt hitték, a szonárok észlelték a fekete dobozok jelzéseit, több műholdas felvételen fedeztek fel nagyobb fehér darabokat, de mire a hajók odaértek, nem találtak semmit.
Május óta állt a kutatás, ez alatt az idő alatt két hajó – több sugarat kibocsátó szonárok segítségével – feltérképezte a tengerfenék domborzati viszonyait. A háromdimenziós térképek rendkívül nagy segítséget jelentenek majd, amikor ismét leeresztik a Bluefin 21 amerikai robot-tengeralattjárót, amely már nagy területeket vizsgált át az Indiai-óceánnak ebben a térségében.
Malajzia és Ausztrália egyenként 60 millió dollárt szán az MH370-es járat felkutatására. A három hajó vontatott szonárokat, robot-tengeralattjárókat.