Van abban valami báj és pikantéria, hogy a környezetbarát világbajnoki sorozat, a Formula E éppen Pekingben debütál. A világ egyik legszennyezettebb levegőjű városában. Mindenesetre a premiert nem ezért várják a szurkolók, hanem mert választ remélnek arra: vajon azoknak lesz-e igazuk az elektromos vb-vel kapcsolatban, akik szerint az egész bukásra van ítélve, vagy azoknak, akik szerint ez az autóversenyzés jövője?
Amlin Aguri: Katherine Legge (brit), Antonio Felix Da Costa (portugál).
Andretti: Franck Montagny (francia), nincs megnevezve.
Audi Sport ABT: Daniel Abt (német), Lucas di Grassi (brazil).
China Racing: Ho-Pin Tung (kínai), Nelsinho Piquet (brazil).
Dragon Racing: Mike Conway (brit), Jerome d'Ambrosio (belga).
E.Adams: Sebastien Buemi (svájci), Nicolas Prost (francia).
Mahindra Racing: Karun Chandhok (indiai), Bruno Senna (brazil).
Trulli GP: Jarno Trulli (olasz), Michela Cerruti (olasz).
Venturi GP: Nick Heidfeld (német), Stephane Sarrazin (francia).
Virgin Racing: Jaime Alguersuari (spanyol), Sam Bird (brit).
Egyesek akár azt is elképzelhetőnek tartják, a Nemzetközi Automobil Szövetség égisze alatt induló sorozat rövidesen az F1 egyik legnagyobb riválisává nőheti ki magát. A küzdelmekben tíz csapat vesz részt, mindegyik istállóban két-két versenyzővel. Pontosabban majdnem mindegyikben: noha a rajtig alig van hátra két nap, az Andretti Formula E istálló még mindig nem jelentette be nyilvánosan, ki lesz Franck Montagny csapattársa.
A francia pilóta mellett több volt F1-ben szerepelt versenyzőt is viszontláthatunk, tekintve, hogy mint a csapattulajdonos és pilóta Jarno Trulli mellett Nick
Heidfeld, Bruno Senna, Nelsinho Piquet, Jaime Alguersuari, vagy éppen a nyári öt teszten a leggyorsabbnak bizonyulós Sebastien Buemi is ott lesz a rajtnál. A sorozat érdekessége, hogy Alain Prost csapattulajdont vásárolt az E.Dams Renaultban, ahol éppen Buemi csapattársa lesz a Professzor fia, Nicholas Prost.
Két hölgy is verseng az első elektromos világbajnoki címért: Katherine Legge és Michela Cerruti. Érdekesség továbbá, hogy a Venturi egyik tulajdonosa nem más, mint a világhírű színész, Leonardo di Caprio, szóval ilyen nevek hallatán biztosak lehetünk abban, hogy pénz és marketing terén nem lesz problémája az FE-nek.
A pekingi debütálást követően még kilenc helyszínen csodálhatják meg a nézők a meglehetősen gyors autókat - három másodperc alatt vannak százon, a maximális sebességük 220 km/h, a teljesítményük 268 lóerő -, és a szervezők négy kontinens nyolc országba viszik el a sorozatot. Valamennyi versenyt utcai pályán rendezik, amelyek hossza nem haladja meg a három kilométert.
2014. 09. 13.: Peking (Kína).
2014. 11. 22.: Putrajaya (Malajzia)
2014. 12. 13.: Punta del Este (Uruguay).
2015. 01. 10.: Buenos Aires (Argentína)
2015. 02. 14.: még nincs helyszín.
2015. 03. 14.: Miami (Egyesült Államok).
2015. 04. 04.: Long Beach (Egyesült Államok).
2015. 05. 09.: Monte Carlo (Monaco).
2015. 05. 30.: Berlin (Németország).
2015. 06. 27.: London (Nagy-Britannia).
Az autók Michelin abroncsot használnak, és a versenygépek fejlesztésében az F1-ben és formaautózásban is fontos szerepet játszó McLaren, Williams, Renault és Dallara is részt vett.Maga a versenyhétvége mindössze egy napból áll majd, valamennyi futamot szombaton rendezik.
Minden pilótának két versenyautó áll a rendelkezésére, az egyikkel reggel a
szabadedzésen ismerkedhetnek meg a pályával, majd az időmérőn mindkét autóval megtesznek mért köröket, így alakul ki a rajtsorrend.
A kétórás töltési szünetet követően jön a futam, amely 45 percig tart, és a pilótáknak kötelező mindkét autóval versenyezniük. A pontrendszer gyakorlatilag ugyanaz, mint az F1-ben, azzal a különbséggel, hogy itt a pole pozícióért 3, a leggyorsabb körért 2 pluszpont jár. "Persze, a jövőt nem láthatom, de amondó vagyok, ezzel a technikával jelenleg a Formula E tűnik a helyes útnak - nyilatkozta Nick Heidfeld.
- Mindenki nagyon izgatott, még a szponzorok is, hiszen ez a sorozat sokkal inkább környezetbarát lesz, mint bármi más. Én is ezért szeretem, hiszen valami igazán nagyszerű is kisülhet belőle". A viadalt a tengerentúlon a FOX, Európában a francia Canal+, Kínában a CCTV juttatja el sok százmillió érdeklődőhöz. Magyarországon egyetlen televíziós csatorna sem látott (eddig?) benne fantáziát.Mint a rendezésben sem...