Mindkét helyen szakképzett munkatársak fogadják és kezelik nemcsak a magyar, de az angol, német, francia és a szomszédos országok nyelvén beérkező hívásokat is – mondta beszédében a Miskolci Hívásfogadó Központban tartott keddi ünnepségen Pintér Sándor belügyminiszter.
A rendszer működésének eddigi tapasztalatairól megjegyezte: a beérkező hívások 70 százaléka semmilyen intézkedést nem igényelt, 18 százalékuk információt kért, és 12 százalékuk jelentett feladatot a rendőrségnek, tűzoltóknak, mentőknek.
A rendszer lehetővé teszi, hogy a telefonáló kikérdezésébe, konferenciahívás keretében, akár több szerv is bekapcsolódhasson, így nemcsak egyszer kell beszámolnia a veszélyhelyzetről, de gyorsabban el is indulhat a segítség.
A hívószámot akkor is kijelzi a rendszer, ha azt a hívó letiltotta, ennek segítségével már sikerült beazonosítani és elfogni bombával fenyegető telefonálót.
A segélyhívó rendszer kialakítása, fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5 milliárd 450 millió forintból valósult meg. Ezzel egyidőben óriásplakátokon hirdetik az ingyenesen hívható 112-es hívószámot.