ítélet;Budapest Környéki Törvényszék;Rezesová;

- Ítéletre vár Rezesová

Perbeszédekkel folytatódik kedden a Rezesová-per másodfokú tárgyalása a Budapest Környéki Törvényszéken. Hétfőn a bíró a védelem újabb szakértőjét zárta ki az eljárásból. Ezzel a bizonyítás be is fejeződött, az ítélethirdetés pontos időpontja azonban még nem ismert.

Bizonyítottan elfogultnak találta, ezért kizárta az egyik műszaki szakértőt a Rezesová-perből a hétfői tárgyalási napon a bíróság.

Az eljáró bíró úgy fogalmazott: míg a korábbi szakértő esetében felmerült, hogy nem pártatlan, a most kizárt esetén ez már be is bizonyosodott. Emlékezetes: korábban kizárták a védelem másik szakértőjét, Melegh Gábort is. Őt korábban az ügyészség is felkérte, ám akkor nem vállalta az esetet összeférhetetlenségre hivatkozva.

A négy ember halálát okozó ittas járművezetés vádjával folyó másodfokú büntetőperben a most kizárt mérnök korábban a védelem felkért szakértője volt, azonban az elsőfokú bíróság - a kirendeléséről döntött. Ettől kezdve pártatlanul kellett volna eljárnia, de a bíróság szerint továbbra is a védelem szakértőjeként viselkedett. Az Origo tudósítása szerint az i-re a pontot végül az tette fel, hogy a szakvéleményen a szerző nem jelölt munkadíjat, pedig erre volt lehetősége. A bírónő szerint ennek két oka lehet. Az írás vagy "magánszorgalomból" született az igazság minél gyorsabb kiderítése érdekében, vagy egyértelműen a védelem megbízásából.

A szakértő kizárását követően a bíróság egy új, kirendelt szakember szakvéleményét hallgatta meg és vetette össze a két másik állásponttal. Az új szakértő - akinek indítványára június 22-én éjszaka az M3-as autópályán rekonstruálták a történteket - szimulációs program segítségével mutatta be, hogyan történt az ütközés.

Abban valamennyi hétfőn meghallgatott szakértő egyetértett, hogy Rezesová legalább 165 kilométeres sebességgel haladt, míg a másik jármű, amellyel ütközött, 100-zal. Az új szakértő arról is beszélt, hogy az áldozatok autója attól lobbanhatott lángra, hogy a kipufogórendszerre folyó üzemanyag szikrát kapott.

A vád szerint Rezesová 2012. augusztus 21-én hajnalban az M3-as autópályán az X5-ös BMW-jével ittasan, mintegy 165 kilométeres óránkénti sebességgel hátulról belerohant egy személyautóba, amelyben négyen életüket vesztették. Az ügyészség szerint a vádlott közúti veszélyeztetést is elkövetett azzal, hogy nem sokkal a baleset előtt agresszíven vezetett, több járművet, köztük a későbbi áldozatok autóját is veszélyesen megközelítette.

Az első fokon eljáró Gödöllői Járásbíróság tavaly ősszel hat év fogházra ítélte Rezesovát több ember halálát okozó ittas vezetés miatt, ám a közúti veszélyeztetés vádja alól felmentette. Rezesová a baleset után előzetes letartóztatásba került és az eltelt csaknem két év során egy kisebb, néhány napos megszakítással azóta is fogva tartják.

Kényszerleszállás közben egy fa tetején landolt egy Pille kisrepülő Páty erdős területén hétfőn délben.