Az elemzést a Markeintg & Média Online végezte; eszerint ha lassan is, de nézettségi szempontból bejött az RTL-nek a változtatás, a Híradó kritikusabb hangvétele. Míg az este hatkor kezdődő hírműsoruk a nyár elején - a 18-49 évesek köréből - 140-160 ezer nézőt vonzott, addig az elmúlt két hétben már 180-190 ezret, azaz durván 50 ezer új nézőt nyertek. A teljes lakosságból nyár elején átlagosan 500 ezer nézőt érdekelt az RTL hírműsora, ehhez mostanra több mint 100 ezer új néző csatlakozott.
Olyanok is elkezdték nézni az RTL Híradóját, akik eddig nem tévéztek, vagy éppen mást néztek. Ennek ellenére a konkurens Tényektől nem tudtak elhódítani nézőket. A TV2 hírműsora ugyanis nyár elején és végén is 200 ezres nézőszámot produkált a 18-49 éveseknél, míg a teljes lakosságnál 800 ezret - ezzel pedig továbbra is a TV2 hírműsora vezet a teljes a lakosság körében. Ugyan az RTL Híradó közönségaránya 18-ról 21 százalékra nőtt, a Tények tartja magát a 27 százalékos szinten.
A nyáron, különösen a főműsoridős nézettséget amúgy is jelentősen felkavaró futball-világbajnokság idején még kérdéses volt, tudja-e érdemben befolyásolni az RTL Híradó nézettségét a markáns politikai blokk. A csatorna ugyanis lényegében azután helyezte el negyedórás politikai anyagait a szokásos bűnügyek és egyéb bulvárhírek közé este fél 7-re, hogy kiderült: a reklámadó-törvény az RTL-től vonna el legalább 4-5 milliárd forintot. Június 11-től így egyre keményebb hangot ütött meg a Híradó; gyakran foglalkoztak a fideszes botrányokkal, kormánypárti politikusok viselt dolgaival.
Az RTL Híradó késő esti - jellemzően 11 óra körül kezdődő - adása a nézettségi adatok szerint amúgy stabilan tarol a sávjában: ez a csatornának a 18-49 éveseknél átlagosan 135 ezer, a teljes lakosságnál 270 ezer nézőt hoz.