A verseny a hazai autóipari szereplők számára nem csak támogatói szempontból bír kiemelt jelentőséggel. A esemény kiváló lehetőség a jövő szakembereinek felkarolására, tehetségkutatásra és a gyakornoki programok népszerűsítésére.
A Continental immár negyedik éve a Formula Student Hungary főtámogatója. „Ez a verseny egyértelműen ugródeszkául szolgálhat a fiatal mérnököknek, hogy tanulmányaikkal párhuzamosan vagy annak befejezése után neves autóipari cégekhez vagy akár az autó- és motorsport élvonalában jegyzett versenycsapatokhoz kerüljenek. A Continentalnál például több olyan mérnök is dolgozik – itthon és külföldön egyaránt –, akik az elmúlt években a Formula Student versenyeken sikeresen szerepeltek”– hangsúlyozza Nánássy András, a Continental Automotive Hungary Kft. HR igazgatója. A fiatal munkavállalókat egyébként általában könnyen és szívesen tanuló, nyitott és rugalmas személyiségűnek tartják a Continental HR vezetői egy márciusban készült felmérés szerint.
A világ különböző egyetemeiről érkező mérnökhallgatóknak egy évük volt arra, hogy önállóan megtervezzék és megépítsék együléses versenyautó prototípusaikat. A járműveket a négy nap során autóipari szakértők – köztük a Continental 10 delegált zsűritagja – pontozzák három tervezői kategóriában (konstrukció, gyártási- és költségterv) és öt menetdinamikai szempont (gyorsulás, oldalirányú terhelés, üzemanyag fogyasztás, autocross/egykörös teszt és hosszú távú terhelés) szerint. Az összetett eredmény a statikus és a dinamikus versenyszámokból áll majd össze. „A versenyben közel 1000 egyetemista vesz részt, főként mérnökök, de a jogász vagy közgazdász hallgatók is fontos tagjai a csapatoknak. A tervezés, a gyártás és a gazdasági megvalósítás során megkövetelt csapatmunka, a határidők betartása illetve a projektmenedzsment mind olyan fontos és releváns gyakorlati tapasztalatot ad a hallgatóknak, amellyel tökéletesen kiegészíthetik az iskolák elméleti képzésében tanultakat. Ez azért is nagyon fontos, mert a tapasztalataink azt mutatják hogy a pályakezdők jellemzően minimális tapasztalatot szereznek csupán a munkaerőpiacra való kilépésük előtt” – emeli ki a Continental Automive Hungary Kft. HR igazgatója. Hozzáteszi: A műszaki mérnökképzés egyes területein a felsőoktatási intézményeknél kötelezően előírt szakmai gyakorlat időtartama mindössze 6 hét, ami sajnos nem elegendő arra, hogy a hallgató releváns gyakorlati ismeretekkel gazdagodjon.
A Continental cégcsoport az idén két magyar csapatot, a Budapesti Műszaki Egyetem (Formula Racing Team), illetve a Kecskeméti Főiskola (KEFO Motorsport) csapatait támogatja. A győri verseny mellett a Continental konszern évek óta támogatja a Formula Student sorozat németországi, hockenheimi versenyét is, valamint 42 egyetemi csapat mögött áll nemzetközi szinten. A Formula Student Racing-et a ’80-as években a legjelentősebb járműtechnológiai vállalatok hívták életre azért, hogy a hallgatók az elméleti ismereteket gyakorlatban is alkalmazni tudják.