Úgy tudják, Habony annyira megerősödött, hogy az már sérti a Fidesz hírhedt gazdasági háttérembere, Simicska Lajos érdekeit. A hetilap hosszan elemzi a már hónapok óta tartó, a Népszava által is többször feltárt "háborút", melyben a kormány egyes erős emberei, miniszterei - és vélhetően maga a miniszterelnök - illetve a Simicska nevével fémjelzett cégbirodalom áll egymással szemben. Ez korábban még elképzelhetetlen lett volna, de az újabb kétharmados választási győzelem után számos olyan változás történt a kormányban, olyan döntések születtek, melyek milliárdos nagyságrendben sértették az egykori Fidesz-pártpénztárnok és cégeinek érdekeit - írja a Figyelő.
A lap szerint e döntések hátterében Habony állhat, aki egyre nagyobb befolyásra tesz szert Orbán Viktor döntéseiben, így nemcsak hatalma nő, gazdasági térnyerése is kimutatható. A Figyelő szerint Habony és Simicska éppen az NKÜ kapcsán keveredett konfliktusba, a médiára és kommunikációra fordítható évi legalább 30 milliárd forintos állami pénzköltést felügyelő szervezet felett ugyanis Habony kíván őrködni, noha nem közvetlenül.
Megírtuk: bár futótűzként terjedt el a sajtóban a hír, de egyelőre nem erősítették meg hivatalosan az NKÜ létrehozását, illetve azt, mikor, milyen feltételekkel, milyen célokkal fogná egy kézbe a száz százalékban állami cég a kormányzati hirdetési piacot. Az egyetlen, ami ismert a tervből, annak indoka: nagyobb állami szerepvállalásra van szükség, amely az ellenzék szerint a teljes szektor államosításához vezetne. Egy ilyen lépés nem csak torzíthatja a piacot, de beláthatatlan következményekkel járhat. Az Együtt-PM "korrupciós központként" utalt a tervezett állami médiaholdingra, mely kistafírozza a "fideszes haverokat", holott tisztességes pályáztatással kellene elosztani a piaci szereplők között a reklámra szánt pénzeket.
Nem tudni azt sem, bekerülnek-e a cégbe az állami érdekeltségű cégek, így a nagy hirdetőnek számító MVM Magyar Villamos Művek Zrt., a Magyar Fejlesztési Bank, a Szerencsejáték Zrt., a Paksi Atomerőmű, vagy csak a kormányzati szervek és háttérintézményeik. Az ötletet eddig egyetlen kormányzati szereplő sem kommentálta, ami bizonytalanságra is utalhat. Az biztos: a hallgatás azoknak a jobboldali baráti cégeknek is figyelmeztetés, amelyek nem csak a reklámadót, hanem a központosítást is megszenvedhetik.