Az azóta világot járt Budapest Klezmer Band országosan éppen egy olyan színpadi helyzetben lett igazán ismert, amilyenben most a Zsidó Nyári Fesztiválon is látható lesz. Kerényi Imre, amikor még jobban érdekelte a színház, mint a politika, ott volt az egyik koncertjükön. Odament Fegyához, és azt mondta neki, hogy hamarosan a zenekarral együtt felmegy a tetőre. Majd elment. Néhány nap múlva kiderült a rejtélyes mondat értelme. Azt eszelte ki, hogy az általa a Madách Színházban rendezendő Hegedűs a háztetőn című zsidó témájú musical előadásakor ne a hagyományos zenekar üljön a zenekari árokban, hanem Fegya hangszerelje át klezmer stílusúra a musicalt, ráadásul úgy, hogy az előírtnál sokkal kisebb létszámú, 7 tagú együttes el tudja azt játszani.
Voltak persze kétségek jócskán. Jávorit többen le akarták beszélni a meglehetősen lehetetlennek tűnő feladatról. Jól tette, hogy nem hagyta magát. Az amúgy rendkívül sikeressé váló, több mint 280 előadást megérő, produkcióban vitatható volt sok minden, de a zenei teljesítmény biztosan nem. Az meglehetősen erőteljes, sőt elementáris volt, hitelesen idézte meg, tette érzékletessé annak a falucskának az életét, ahonnan zsidó voltuk miatt kiűzettek az őslakosok.
Fegyának volt miből merítenie, hiszen Kárpátaljáról, Munkácsról származik, ahol valaha gazdag zsidó kultúra volt. Ő még éppen elkapta ennek a végét. Kottafüzettel gyűjtőutakra járt. Rengeteget lesett el cigányprímásoktól, akik gyakran játszottak klezmert. Ő az ungvári Zeneakadémián klasszikus zenészként szerzett diplomát. Bár hegedülni tanult hivatalosan, zongorával is mindig foglalkozott., ezt választotta később hangszeréül. Amikor húga beleszerelmesedett egy magyarországi fiúba, a család úgy döntött, hogy ők is ideköltöznek. És éppen akkor hirdettek próbajátékot az Operettszínházban hegedűsök számára. Fegya délelőtt sikeresen vette az akadályt, este már játszott is a My fair Lady előadásában. Egy ideig kielégítette ez a munka. Aztán csak mind jobban motoszkált benne, hogy 120 klezmer dalt mentett át Kárpátaljáról, kellene velük valamit kezdeni. Raj Tamás rabbi bíztatta, hogy nem csak a vallás a fontos, ápolni kell a zsidó kultúrát is.
Fegya belevágott a Budapest Klezmer Band megalapításába, ami hamar meglehetősen sikeres lett. És ez hozta az egyéb munkákat, például a Hegedűs a háztetőnben. Ebben nem a zenekari árokban foglaltak helyet a muzsikusok, hanem jelmezbe öltözötten, a jelenetekbe beépülve, szerves részévé válva a színpadi forgatagnak. És így lényegében ők is kiemelt fontosságú szereplőkké váltak. Jávori a Purim, avagy a sorsvetés című, a Győri Balettal közös produkció szerzője is lett, ezzel jó néhány helyen avattak babérokat a világban. Ebben szintén a színpadon helyezkedik el a zenekar, egyenlő fontosságúak a táncosokkal. A Liszt Ferenc Kamarazenekarral való közös munka pedig a Klezmer Szvit megalkotására késztette az együttes vezetőjét. És az évad elején a 200-ik, jubileumi előadását a Budapesti Operettszínházban ünneplő Menyasszonytánc, .sok tekintetben műfajteremtő klezmer musical.
A Zsidó Nyári Fesztivál keretében, a veszprémi Pannon Várszínház vendégjátékaként, a RaM Colosseumban látható Hegedűs a háztetőnben, mint egykor a Madáchban, ismét a színpadon játszik a zenekar egy színházi produkcióban. És persze megtartja hagyományos koncertjét a Dohány utcai zsinagógában is. Ezúttal Tompos Kátya a Nemzeti színésznője orosz-zsidó balladák előadásával működik közre. Majd Fegya együttese két tagjával, Gazda Bence hegedűssel, Nagy Anna harmonikással lép fel a Robert Capa emlékesten az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Bruno Cicchetti olasz költő verseit zenésítette meg, ezeket adják elő. És készülőben egy új darab az Operettszínház számára.
A klezmer pedig, mióta Jávori meghonosította nálunk, mind nagyobb közönséget tudhat magáénak.