Csárdi Antal közleményében kiemelte, hogy a még mindig csak "a tervezés tervezésének állapotában járó", amúgy halaszthatatlan felújítás a két pályázati forduló között a négyszeresére drágult. Ez a politikus szerint gyanút vet fel az eljárás tisztaságával kapcsolatban, továbbá jelentősen túl is lépi az Európai Unió által finanszírozott keretet.
Mint kifejtette: a felújítás tervezéséről szóló pályázat keretösszege eredetileg 616 millió forint volt. A második körös versenyben már csak meghívott cégek vehettek részt: mind a Systra, mind a magyar Főmterv jóval drágább ajánlatot nyújtott be. A főváros viszont közben - az LMP-s politikus szerint - "érthetetlen okból" 2,6 milliárd forintra emelte a pályázat keretösszegét.
A győztes végül 1,835 milliárdos ajánlatával nyert - írta Csárdi Antal, aki szerint ez azért "aggasztó", mert a pályázatra 635 millió forint uniós forrás állt rendelkezésre, az ezen felüli 1,2 milliárdos összeget a főváros költségvetéséből kell finanszírozni.
Az LMP főpolgármester-jelöltje Vitézy Dávidnak, a BKK Zrt. vezérigazgatójának küldött levelében adatigényléssel élt a 3-as metró felújításának előkészítésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárásra, az annak eredménytelen lezárását követő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás teljes pályázati dokumentációjára, az ajánlatok elbírálásáról készített összegezésre, valamint a benyújtott ajánlatokra vonatkozóan - olvasható az LMP közleményében.
A Magyar Nemzet hétfőn írt arról, hogy még ezen a héten megkezdődik a 3-as metró felújításának tervezése, miután a Főmterv pénteken megnyerte a BKK tárgyalásos közbeszerzési pályázatát - tudta meg. A lap hétfői számában BKK-s belső forrásra hivatkozva arról írt, hogy a Fővárosi Közgyűlés június végi döntése alapján a legalacsonyabb összegű, 1,8 milliárd forintos árajánlatot fogadták el, ebből 1,2 milliárdot a főváros, több mint 600 milliót pedig az EU finanszíroz. A munkálatok első ütemében a minden részletre kiterjedő, mérnöki szintű állapotfelmérést végzik el a Főmterv szakemberei - számolt be a lap.
Az újság emlékeztetett arra, hogy a teljes rekonstrukció tervezésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázat elsőre eredménytelen volt. A második, tárgyalásos eljáráson nyertes Főmtervnek a kivitelezési engedélyeket is meg kell szereznie, feladata még az állomások építészeti megújítása, az akadálymentesítés előkészítése, valamint tanulmányterv készítése a vonal északi meghosszabbítására - olvasható a Magyar Nemzetben.