“Megmutattak egy hekket nyersen, lemérték, kifizettük. Amit aztán sülve kiadtak, majdnem fele akkora volt.” Egy olvasó járt így a Balaton északi oldalán, Tihany egyik legmenőbb fürdőhelyén. A vendéglátóipari lehúzós technikákat bemutató cikk nyomán az olvasók egymás után osztották meg átvágós vendéglátóipari tapasztalataikat. Legtöbben nagyon olcsó és átlátható stiklikre panaszkodnak, úgy tűnik, egy csomó helyen teljesen hülyének nézik a vendéget.
Sok egység alapoz arra, hogy a vendég, ha már leült, nem áll neki komolyabban balhézni, inkább fogyasztani akar, mint az igazáért harcolni. Ebben bízva trükkök sorozatát zúdítják a nyakába, főleg, ha külföldi. Egy, a szakmát belülről ismerő olvasó írja: a tételek “ízre nagyon finomak, viszont roppant miniatürizáltak, mind a gyorskaják mind a főételek. Felszolgáltam egy 800 forintos hamburgert, és az asztalnál ülő külföldi vendégek kinevették a tányéron tartózkodó hamburger falatkát."
Napi rutin a félretájékoztatás, vannak helyzetek, amikor vendég nem böngészi hosszasan az ét-, vagy itallapot, hanem csak úgy nagyvonalúan – ám, mint később kiderül, felelőtlenül – blindre berendel egy üdítőt. Arra azonban nem számít a nyaraló, hogy “ha kér egy kólát, akkor az 500 forintos félliteres kiszerelést kapja. Nutella helyett hasonló ízű német klón. Menük: táblára kiírják a csalogató jól hangzó menüket, beül a vendég megkapja az étlapot és az első oldalon rögtön észreveszi, hogy a táblán kiírt ezer forintos menü egy gyerekadag.”
További történeteket itt olvashat.