A legnézettebb műsorok heti rangsorain is komoly változásokat lehet felfedezni: az évek óta az egyik legnépszerűbb és így rendre a rangsorok elején szereplő műsor, a Barátok közt például több százezer nézőt veszített az elmúlt egy évben. Utóbbi azért fájhat nagyon az RTL-nek, mert az előző két-három esztendőben látszólag már lassult a rajongók számának apadása. Más kérdés, hogy hat év alatt a nézők fele így is elpárolgott. A toplistákon mindeközben folyamatosan kúszik előre az M1, amely az idén több hetet is megnyert (ennek oka nyilvánvalóan a sportesemények közvetítése, hiszen idén foci VB és vízilabda EB is volt - a szerk.).
A kereskedelmi csatornákon természetesen nemcsak a műsorokat, hanem a hirdetéseket is jóval kevesebben nézték, mint tavaly. A Nielsen Közönségmérés Kft.-nél a Figyelőnek arról számoltak be, hogy az első fél évben az összes eladott reklámból az RTL Klub és a TV2 részesedése az elért nézők száma alapján a tavalyi 51-ről 43 százalékra csökkent, miközben a közmédia csatornái 4-ről 6 százalékra javították az egy évvel korábbi eredményt. Arról azonban már eltér a szakértők véleménye, hogy ez a visszaesés a hirdetési bevételekben milyen mértékben csapódott le - írja a lap.