RTL;média;nézőszám;Barátok közt;

Fotó: Barátok közt/Facebook

- Elpártoltak? - Több százezer nézőt vesztett a Barátok közt

Jelentősen csökkent az országos kereskedelmi tévék nézettsége, miközben a közmédia növelte részesedését, jórészt a digitális átállás miatt - írja a Figyelő. Az RTL Klub és a TV2 közönségaránya négy százalékponttal esett 2014 első hat hónapjában, így a két nagy műsorait átlagosan már csak a tévézők 27 százaléka nézte. Ezzel szemben a közmédia sok éve nem látott csúcsra, 16,7 százalékkal növelte részesedését.

A legnézettebb műsorok heti rangsorain is komoly változásokat lehet felfedezni: az évek óta az egyik legnépszerűbb és így rendre a rangsorok elején szereplő műsor, a Barátok közt például több százezer nézőt veszített az elmúlt egy évben. Utóbbi azért fájhat nagyon az RTL-nek, mert az előző két-három esztendőben látszólag már lassult a rajongók számának apadása. Más kérdés, hogy hat év alatt a nézők fele így is elpárolgott. A toplistákon mindeközben folyamatosan kúszik előre az M1, amely az idén több hetet is megnyert (ennek oka nyilvánvalóan a sportesemények közvetítése, hiszen idén foci VB és vízilabda EB is volt - a szerk.).

A kereskedelmi csatornákon természetesen nemcsak a műsorokat, hanem a hirdetéseket is jóval kevesebben nézték, mint tavaly. A Nielsen Közönségmérés Kft.-nél a Figyelőnek arról számoltak be, hogy az első fél évben az összes eladott reklámból az RTL Klub és a TV2 részesedése az elért nézők száma alapján a tavalyi 51-ről 43 százalékra csökkent, miközben a közmédia csatornái 4-ről 6 százalékra javították az egy évvel korábbi eredményt. Arról azonban már eltér a szakértők véleménye, hogy ez a visszaesés a hirdetési bevételekben milyen mértékben csapódott le - írja a lap.

A felsőoktatási államtitkár szerint ha szüksége van az országnak öt egyiptológusra, akkor azt képezni kell, ha viszont öt egyetemen öt-öt szabadbölcsészt képeznek, azt át kell gondolni – derül ki Palkovics Lászlónak a Magyar Narancs csütörtöki számában megjelent interjújából.