A szakember szerint az úgynevezett aviofóbia, vagyis a repüléstől való rettegés is sokaknak visszatérő problémát jelent, számukra a repülőgépek, mint egy "szálló vascsövek" önmagukban is félelmet keltenek. A repüléstől való félelemben nagy szerepet játszik a kontrollérzet hiánya: a személyautót bármikor le lehet állítani, a buszsofőrnek is lehet szólni, hogy álljon meg, a levegőben azonban nem lehet csak úgy kiszállni a járműből, és a pilóta sem landolhat bárhol.
Sok emberben jelentősen megugrik a kiszolgáltatási faktor - ezért is félnek a repüléstől, és választják inkább - a statisztikák szerint jóval veszélyesebb - szárazföldi közlekedést. Bár egy repülőgép lezuhanásának esélye igen csekély, sokan állítják, hogy a repülés mégis veszélyes: ha megtörténik a baj, az esély a túlélésre szinte a nullával egyenlő.
Természetesen ez sem igaz, a repülőgép baleseteket is sokan túlélik. Brit dokumentumfilmesek például egyenesen azt kutatták, hogy katasztrófa esetén a repülőgép mely ülésében a legnagyobb az esély a túlélésre.
A kutatásban egy Boeing 727-est használtak, a vizsgálat eredményei szerint az első 11 sort - ahol általában az első osztály, illetve a "business class" utasai foglalnak helyet - a becsapódás teljesen szétroncsolta, az itt utazók biztos, hogy nem élték volna túl a légi katasztrófát, ellenben a hátsóbb sorokban utazók 78 százalékának lett volna esélye a túlélésre.
Hasonló kutatást végzett 2007-ben a Popular Mechanics című amerikai magazin, amely 36 év halálos repülőbaleseteit vizsgálta. Az eredmények szerint az első sorokban ülők 49 százaléka, míg a a gép hátsó részében ülő utasok 69 százaléka élte túl a balesetet.
A Boeing cég szóvivője szerint ugyanakkor nem lehet kijelenteni, hogy a hátsó ülések biztonságosabbak, a The Telegraphnak adott nyilatkozatában elmondta: minden ülés ugyanolyan biztonságos, különösen akkor, ha a biztonsági öv be van csatolva".
Az amerikai légierő 2010-es adata szerint az elnöki különgép egyórányi üzemeltetése 180 ezer dollár – egy átlagos amerikai ház ára.