Az Economist, amely 1986 óta alkalmazza ezt a mérőeszközt, a világ sok országában árult McDonald's-szendvics dollárra átszámolt helyi átlagárát teszi meg az áru- és szolgáltatásárak összehasonlító mércéjének, mivel e termékben mindenhol nagyjából ugyanazok az összetevők vannak. Így az Economist elemzői szerint a Big Mac alkalmas annak mérésére, hogy hosszú távon mennyire érvényesül a vásárlóerő-paritás elvileg árfolyam-kiigazító - és így értékkiegyenlítő - hatása az egyes térségekben kapható azonos szolgáltatási és árutermék-kosarak esetében.
Az új Big Mac-indexben a kelet-közép-európai régió vizsgált uniós tagállamai közül továbbra is Magyarország a legdrágább: itt júliusban 3,77 dollárba kerül átlagosan egy Big Mac, ami azt is jelenti, hogy a dollárhoz képest a forint 21 százalékkal volt alulértékelt, azaz Magyarország dollárban számolva még mindig az aránylag olcsó országok közé tartozik. A térségben a második legdrágább Csehország, ahol 3,46 dollár a Big Mac, ami a cseh korona mintegy 28 százalékos alulértékeltségét jelzi. Lengyelországban 3 dollárnak megfelelő zlotyért árulják a szendvicset; ami a zloty 37,5 százalékos alulértékeltségének felel meg.
A listán viszont továbbra is jelentős a vizsgált valuták alul-, illetve felülértékeltsége: a legdrágább ország például dollárban számítva Norvégia lett a friss indexben, ahol a Big Mac ára 7,76 dollárnak felel meg, a helyi valuta felülértékeltsége 67 százalékos.