A Husi a héten került a hazai és a nemzetközi figyelem középpontjába, miután a sanghaji Dragon TV azzal vádolta meg, hogy lejárt szavatosságú, elégtelen higiéniás körülmények közt tartott, esetenként hulladékból újrafeldolgozott húst adott el csaknem egytucat nagy nyugati és hazai étteremláncnak, köztük a KFC-t birtokló Yum Brands-nek és a McDonald's-nak, a Pizza Hutnak, az IKEA-nak, a Starbuck's-nak vagy a Burger Kingnek.
Az illegális eljárás nem dolgozói, hanem vállalati szintű gyakorlat volt, a nyugati cégeknek ugyanakkor arról nem volt tudomásuk. A helyi élelmiszer- és gyógyszerbiztonsági hatóság szombaton azt közölte: a cég több ezer esetben hamisította meg az általa forgalmazott termékek szavatossági idejére vonatkozó adatokat, ezen kívül romlott húst kevert a friss hús közé, hogy az értékesíthető tömeget így növelje. A városi hatóságok hivatalosan is vádat emeltek a cég ellen - jelentette a hatóság.
A nyomozás során eddig öt embert vettek őrizetbe, Kína-szerte tucatnyi tartományban lévő, a Husitól vásárló cégnél vizsgálódnak. Az eset az országhatárokon kívülre is átterjed: az érintett hongkongi McDonald's felfüggesztette féltucatnyi termékeinek eladását Hongkongban, s minden, Husitól származó húsimportot befagyasztott. A szintén érintett japán McDonald's egy termékét vette le a menüről, a jövőt illetően pedig nemcsak a cégtől, de Kína teljes területéről befagyasztotta importját, s bejelentette: ezentúl thaiföldi beszállítóira támaszkodik majd.
A kínai sajtóban nyilatkozó élelmiszeripari szakértők szerint a Husi cégre hatalmas, akár rekord összegű bírságot is kiszabhatnak a hatóságok, s várhatóan visszavonják majd működési engedélyét is.