Cézár, a majmok teljes jogú vezére saját otthont teremt az előző részben felszabadított majomseregnek, és békét akarna az emberekkel - ők azonban csak ott tudnak áramhoz jutni, ahol most a majmok élnek. Az állatok vezetőjével egy embernek kell megegyeznie: ő Jason Clarke, azaz Malcolm, akit Cézár érdemesnek tart a bizalmára. A filmben az állatokat is emberek alakítják, akiket számítógépes animációval varázsoltak majommá - méghozzá lenyűgözően.
- Miért szerettél volna részt venni ebben a filmben?
- Először elég volt, hogy a film producere, Dylan Clark is benne van, Michael Mann Közellenségek című gengsztereposzában már dolgoztunk együtt. De azután megnéztem az előzményfilmet, a Lázadást, és nagyon tetszett.
- És egy hollywoodi franchise startja is...
- De ha szeretnél egy ilyet komolyan csinálni, akkor fel kell ám kötni a gatyát. Oké, ilyenkor elgondolkodsz, milyen jól hangzik a dolog, milyen jó a szerep. De illesz-e az egészbe? Tudod-e csinálni, fogsz-e élvezni egy ilyen munkát? És amikor megtudod, ki mindenki része még a filmnek, könnyebben döntesz.
- A rendező, Matt Reeves milyen volt?
- Nagyon jó vele dolgozni. Egy ideje már forog Hollywoodban, és imádja a mozit. Persze van egy csomó olyan fickó, mint J.J. Abrams (az új Star Trek-franchise rendezője), akinek megvan a képessége a nagyszabású filmekhez, de ha megnézed Reeves Engedj be! című filmjét - zseniális. Csodálatos, gyönyörű. Nagyon kemény film, de nagyon érzékeny is.
- Az eredeti Majmok bolygója-filmeket szeretted?
- Persze. Gyerekként nagyon féltem tőlük! De igazán a Lázadás hozta vissza számomra a történet valóságközeliségét. A történet eleve nagyszerű metafora: mint Homérosz Iliásza. Matt is hasonlót akart, nagyon sokáig gyúrta a forgatókönyvet. Bár minden trükktechnika rendelkezésre állt, a film szíve egyértelműen a dráma. Ez Cézár története, és a családjáé, amelyen keresztül megismerhetjük az én, a mi történetünket is. Malcolm két világ között a közvetítő, akinek végül Cézár ad bátorságot, hogy ne adja fel önmagát.
- Milyen volt a Cézárt alakító Andy Serkisszel dolgozni? Voltak már hasonló CGI-szerepei, volt ő már King Kong, Gollum a Gyűrűk urában...
- Mindent belead, de tényleg. Masszív előadóművészet, amit csinál. Ha pedig a kamera nem épp őt veszi, akkor ott van melletted, hogy segítsen. És itt nem úgy van, hogy majd a vágásokkal összerakják a filmet. Minden drámasuliban kell állatként viselkedni, mert így kerülsz közel a figurádhoz. Itt is dolgoztunk négy órás gyakorlaton, amikor szó szerint négy órán át kellett spontán majomkodnia a kollégáknak. De amint látod ennek a nyers változatát, hogy fog ez kinézni filmen, elképedsz, mennyire hihetetlenül működik a dolog.
- Nem zavar téged ez a technológia? Hogy az eredményt csak sejted játék közben?
- Olykor igen, mert van a fickó, aki a számítógépes trükkökért felel, és mindig beleszól, hogy ezt vagy azt nem lehet megcsinálni. És akkor elölről kell kezdeni. De hát így megy ez. Különösen fontos az alaposság, mióta olyan rendezők a színre léptek, mint Christopher Nolan (az új Batman-trilógia rendezője). A közönség egyszerűen unja, amit általában lát, mert mindig ugyanazt kapja. Ezért is gondolom, hogy Nolan igazi nevelő. Ahogy rendezőktől lehet látni gyakran, "a film nem igazán jó, akkor itt összetörünk egy autót". Nem, ez nem elég, ez ma már nem működik.
Forrás: Intercom