A most kihirdetett jogszabály mentesíti az idei - augusztus 20-ára szóló - befizetés alól a tavaly veszteséges, vagy nullás eredményt záró cégeket, így a TV2-t. Minden 2,5 millió forint feletti internetes hirdetés után adóalannyá válnak a szolgáltatók, továbbá bevallást ír elő a törvény a különadóval nem érintett - 500 millió forint reklámbevétel alatti - társaságok számára is.
Ez nagy bizonytalanságot szült a piacon, először az Avon Hungary komzetikai cég, majd lapunknak a Tesco is jelezte, az eddigiek alapján nem egyértelmű, pontosan hogyan érinti őket az "önreklámra" is kiterjedő törvény a saját terméknek, így adókötelesnek minősülő ingyenes reklámújságaik miatt. A most közzétett szöveget minden bizonnyal már vizsgálják; vélhetően ezt teszi a hasonló okokból érintett Auchan és Rossmann is, bár egyelőre nem reagáltak lapunk megkeresésére.
A bizonytalanság abból is fakadt, hogy L. Simon egyik módosítója még 25 ezres értékhatárról szólt, majd amikor az RTL Klub riportere szembesítette azzal, hogy ez a kisvállalkozásoknak árthat, a képviselő azt mondta, ilyen nincs is az általa beadott szövegben. Ezt volt hivatott korrigálni a parlament törvényalkotási bizottsága nevében a fideszes Gulyás Gergely által beadott javaslat, a közlönybe már ez a verzió került.