(Azon persze lehet vitatkozni, hogy van-e a valóságnak egyértelműen "igazi arca".) Bevallom, némi előítélettel vettem a kezembe a több, mint 500 oldalas könyvet, mert hasonló témakörben Buda Béla professzor kötetén alig tudtam átrágni magam a szakzsargon miatt. Félelmem azonban most teljesen alaptalan volt, mert a két szerző nemcsak, hogy képes volt mindent közérthetően kifejteni, de ha kellett szakszavakat használni, azokat nyomban le is fordították.
S hogy a témakör legapróbb részleteit is élvezetesen bemutassák, egyszerű példák tömegével egészítették ki a szövegeket. Még viccekkel is. Amikor például a "keretesnek" mondott beszédről esett szó. (Íme egy idézet, egy falfirkáról: "Ne menj, ha H.I.V. a lány") A hazugság leleplezésére is tanácsokkal szolgálnak.
Az egyik példa: "Árulkodó, ha a hazug mesterkélt mosolyt erőltetett az arcára, mert ilyenkor a mosoly csak a szájszélig terjed, holott a valóságos mosoly a szemzugon át a szemöldökig húzódik."
Természetesen hosszan foglalkoznak a reklámmal is. Itt is egy érdekes példa: Asszonyoknak három doboz mosóport adtak, kék, sárga és sárga-kék dobozokban. Minden asszony arról számolt be, hogy a sárga-kék dobozos volt a leghatásosabb. Miközben mind a háromban ugyanaz a por volt. Aki ezek után azt gondolja, hogy ez egy vicces "leleplező könyv" az nagyon-nagyon téved.
Tudományos alapossággal számolnak be a kommunikáció minden részletéről, múltjáról is, és igen gazdag szakirodalmáról. Alapmű az újságírásban, szerkesztésben reklámiparban, szóvivői minőségben dolgozó, minden szakember számára.