Tovább húzódik a Mol Bubi ügye, az átadás időpontjáról hallgatnak az érintettek, mint ahogy arról is, milyen szakaszban van a bringarendszer megvalósítása – írta a VG.hu
A lap szerette volna megkérdeni a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), de sem szóban, sem írásban nem válaszoltak a kérdéseikre. „A napokban kiadunk egy közleményt” – mondta tájékoztatásul az intézmény sajtóosztályának munkatársa. A T-Systems Magyarország Zrt. sem kívánt felvilágosítást adni, „erről csak a BKK nyilatkozhat” – felelték a VG-nek. A Molnál visszahívást ígértek, de erre csütörtökön hiába vártak.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a rendszert a szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni, azóta minden nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Az áprilisi átadás csúszásának okairól Vitézy Dávid korábban azt mondta, a két hónapos késedelem oka a számítógépes háttérrendszer véglegesítésének elhúzódásából származik. A hírek szerint a május 30. és június 2. között végzett belső tesztelésen a rendszer megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan – tette hozzá a lap.
Június végén ugyanakkor, mint megírtuk, egy saláta-előterjesztésből kiderült, hogy a javított szoftver tesztelése miatt további hónapok szükségesek, és az átadás legújabb határidejét augusztus 31-ére kéri a BKK. Így a teljes nyári szezont, a turisztikailag legfontosabb időszakot lekési a Bubi.
„A Mol Bubi közbringarendszert jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ munkatársai tesztelik. A nyilvános próbaüzemre történő regisztráció hamarosan indul” – ez olvasható jelenleg a BKK honlapján.