Bagyó Sándor, a Vizimentők Magyarországi Szakszolgálatának vezetője a még hajnalban is tartó mentés során a távirati iroda érdeklődésre elmondta, hogy a sok baleset annak ellenére történt, hogy a 2011-es nagy viharhoz képest jóval kegyesebb volt az időjárás a Balatonon. A verseny 522-es rekordszámú indulója közül 100-150-re tehető azok száma, akik felkészületlenül vágtak neki a távnak, és jó esetben menet közben feladták a küzdelmet. Eddig 3-4 hajó borult fel és került víz alá, 10-15 árboc- és 5-6 kormánytörés történt, továbbá 30-40 induló estében vászonszakadás miatt kellett segítséget nyújtani.
A vízbe kerülteket mind kimentették, eltűnt személyről nincs hír, a sérülések közül a legsúlyosabb vállficam, illetve kézfejtörés volt eddig. A mentési munkákban a vízirendőrség is részt vesz. Pontos adatokat a későbbiekben közölnek.
A jó szélben 522 hajó vágott neki csütörtök reggel a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred 155 kilométeres távnak Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén. A győztes Fifty-Fifty nevű kétárbocos katamarán több mint három órával megjavítva saját rekordját, 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot, nagy fölénnyel nyerve a 46. Kékszalag Audi Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyt.
A mezőny nagy része már a kikötőkben
A mezőny nagy része a kikötőkbe ért, reggel 8 óráig közel 400 hajó futott be az 522 induló közül a balatonfüredi célba, 50-60 pedig feladta a küzdelmet a 46. Kékszalag Audi Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen. A szervezők is beszámoltak arról, hogy a nagy esővel induló és komoly szélerősödéssel folytatódó este után "harcos éjszakája" volt az akkor még versenyben lévő 400-450 hajónak.
Amint Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának vezetője péntek reggel a verseny honlapjának elmondta, három könnyű sérülés történt. Akad néhány olyan hajó, amelyet majd a szél enyhülése után tudnak kivontatni a partra, eddig körülbelül 25-30 hajót vontattak ki.