A hét végén bejelentett hír, hogy az Orgovány és Vidéke Takarék Szövetkezet működését felfüggesztették, ügyfélként érintett, mint a derült égből a villámcsapás. Nem tudom, miért szünnap alatt kellett ezt bejelenteni, talán lett volna alkalmasabb időpont is. Így több napig nem informálódhatott a 28 000 ügyfél. Tegnap meg is voltak a tömeg jelentek a bankfiókok előtt, illetve a hosszú várakozási idő az átjelentkezést fogadó egyéb bankfiókoknál. A bent ragadt pénzre várakozás mellett csak ma közölte a NAV, hogy a bank bezárás miatti fizetési problémákkal küzdő ügyfelekkel szemben "toleráns" lesz. De ehhez kérvényt kell benyújtani. Azt hiszem, a Bács-Kiskun és Pest megyei NAV ügyfél listájában szerepel, hogy melyik vállalkozások fizettek a bajba jutott pénzintézet közreműködésével, tehát ki tudnák listázni a "tolerálandó" cégek sorát. Ha toleráns akar lenni a NAV, akkor a toleranciát itt kezdhetné. Az ügyfeleknek úgyis van gondja az új bank keresésével, illetve a számlanyitáshoz szükséges dokumentumok (aláírási címpéldány, 1 hónapon belüli cégkivonat, stb.) beszerzésével és ennek többlet költsége fedezésével. Ezen kívül jelentős időkiesést jelent az új banknál a számlanyitás adminisztrációja kivárása. Ezt ki téríti meg nekik?