A mobilparkolási rendszer állami kézbe kerülése után a kormány rendelete értelmében a szolgáltatás díja az eddigi hetvenöt helyett ötven forint lenne. Ehhez képest egyes helyeken akár 115 forintot is levonnak a parkolási díj mellett - indokol a politikus.
Alig egy hete indult el az államosított mobilfizetési rendszer, máris a legrosszabb várakozások igazolódtak: az indulás körüli káosz után mára az is kiderült, hogy az új szolgáltatás törvényszegő módon károsítja meg a budapesti autósokat - olvasható az az Országos Sajtószolgálathoz is eljuttatott közleményben. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tehát nem tartja be a törvényeket, és jelentős mértékű tisztességtelen extraprofitot zsebel be: az LMP számításai szerint ezért naponta több mint kétmillió forint kár éri az autósokat. Az állami cég és a szolgáltatók hasonlóan élnek vissza az erőfölényükkel, mint a bankok a devizahitelek esetében, a kormány pedig nemhogy nem tesz semmit, de maga állította elő ezt a helyzetet.
Az LMP tudni akarja, hogy a kormány hogyan fogja megakadályozni, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és a vele szerződött szolgáltatók kedvük szerint sarcolják meg a fogyasztókat, valamint felszólítjuk az állami céget, hogy fizesse vissza az autósoknak az elmúlt napokban tisztességtelenül beszedett díjakat - tudatja közleményében Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika Budapest-szóvivője.
Az LMP szerint ugyanis felháborító, hogy a kormány megint csak egy újabb piacot akart megszerezni, de azzal egyáltalán nem foglalkozott, hogy az állampolgárok ne járjanak rosszabbul - zárul a közlemény.