A népszerű romkocsma ezen az estén népszerű romkocsmát alakít. Csak egy kicsit másképp. Sajátos sminket kap a Fogasház Az éjszakám a nappalod című filmkomédia egyik helyszínének szerepében: a bárpult előtt például két hatalmas, kitömött szürke nyuszi lóg lefelé hátsó lábánál fogva. Harmadik társuk a zenészek apró pulpitusán heverészik, ugyancsak kitömve. Később látunk egyet az énekesnő karjában is, a látványt tehát nem éppen szokványos, viszont csupa titok. Dési András György a Móray Gáborral közösen készülő filmjük stílusára is utalva azt mondja, a Fogasházban minden olyan lesz, hogy senki nem fog ráismerni.
És hogy a reális és szürreális határán egyensúlyozzon filmjük sajátos világa, ahhoz Pater Sparrow tervezte meg a látványt. Méghozzá fantasztikusan izgalmasra, mint Kántor László producer jellemezte a film látványvilágát. Rengeteg huszonéves fiatal nyüzsög a földszinten, mindenki a felvételre vár. Közben épül a kamera részére a fahtrsínt, ezen gurul majd az asztalok közelébe a felvevőgép Csukás Sándor operatőrrel a "nyeregben".
-Ez a kocsma főhősünk beavatási útjának egyik stációja lesz - mondja Dési András György, aki Móray Gáborral közösen írta a forgatókönyvet is. - Történetünk egy olyan fiatalemberről szól, aki nem tud aludni, beleodródik Budapest éjszakai világába, ahol olyan emberekkel és helyzetekkel találkozik, amilyenekkel sose találkozna. Egy ártatlan fiatalember egyszerre csak kalandokba sodródik, és rácsodálkozik, hogy nem az az élet az egyetlen, amit addig élt.
A szerzők szerint Az éjszakám a nappalod lényegében fordulatok és kalandok során megélt beavatás-történet: hősük megkapja a választás lehetőségét, hogy ne egyszerűen elfogadja azt életet, ami adatott, hanem válassza meg az életét. A romkocsmában találkozik azokkal a kis, furcsa éjszakai figurákkal, félig ember, félig krampusz lényekkel, akik nem csak kísérői, hanem kísértői is lesznek.
Dési és Móray első nagyjátékfilmjét már több közös rövidjátékfilm előzte meg saját forgatókönyvükből. Csupa sajátos abszurd, olykor morbid komédia, amelyben különleges fénytörésben jelenik meg a reális valóság. Köztük van a sci-fibe hajló, meghökkentő A 639. Baba, amellyel több nemzetközi fesztiváldíjat is nyertek, s a legutóbbi Valaki vacsorára, amit Szarajevó versenyébe hívtak meg. Hazai pályán alighanem ők az első rendezőpáros, akik a 2002-es A pofon című első közös kisfilmjük óra rendre együtt dolgoznak. A legteljesebb egyetértésben végzik - Kántor László producer találó kifejezésével - sztereóban a munkát. Szerintük ez a hasonló ízlésen múlik, mindkettőjüknek ugyanazok a filmes ideáljaik és ugyanúgy látják az életet. Filmjük történetét és stílusát is a teljes összhangban, közösen találták ki.
Stílusuk a realitást és a képzelettel való játékot vegyíti, szándékuk szerint sok szürreális, elemelt jelenet látható majd a filmjükben. Ezek álomszerűsége ellenére a néző nem lehet biztos benne, hogy tényleg az történik, amit lát, vagy az inkább egy álom. Móray hozzáteszi, hősük kalandjaiba egy bűnügy is belejátszik, ez a thriller-vonal képviseli a fekete komédiát. Filmjük ugyanis komédia, de nem ártatlan dolgokon folyik a viccelődés, hanem nagyon is komoly, életbevágó kérdésekről. Fittyet hányva a divatnak, castingot, azaz próbafelvételt nem tartottak. Ezzel szemben rengeteg színházi előadást és filmet néztek végig, így választották ki a szereplőiket. Az álmatlan fiatalember szerepére Czukor Balázst.
-Sokarcú, okos színész - mondják. - A mi színészeink mind úgy mond' okos színészek. Gondolkodó emberek. Nagyon intenzív figurák valamennyien. Balázs bonyolult, izgalmas személyiség, a szerepe olyan, mintha saját magát kellene eljátszania. Egyszerre nagyon rokonszenves, jóképű, helyes fiú, de van benne egy olyan belső izzás, ami némi őrületet sejtet. Igazi Dosztojevszkij-hős. Nem véletlenül bízta rá Jeles András a szombathelyi Félkegyelmű előadás Miskin hercegét. A szemében ott van az a titok és az a tűz, ami igazi filmszínésszé avatja. A másik fontos férfiszerep a filmben Anger Zsolté.
-Vele már az első két kisfilmünkben is együtt dolgoztunk. Karizmatikus színész. Szerepe szerint a film legbonyolultabb figurája. Az éjszakai világ irányítója, egyszerre egy pojáca és egy hipnotizőr. Egy kisvárosi Voland, akiben Bulgakov regényfigurájának nagyszerűsége mellett ott van a kelet-európai kisszerűség is. A női főszerepeket Szamosi Zsófi és Pálos Hanna játssza - a rendezők szavai szerint ők két ellentétes egyéniségként megtestesítik azt a vívódást, ami a film főhősében zajlik. A népes szereplőgárdában látható lesz még Scherer Péter, Vajda Milán, Kovács Krisztián, Kaszás Gergő és Pap Vera is.
Az éjszakám a nappalod című filmről Kántor László elmondta, színtiszta magyar pénzből készül, az összköltségvetés 400 millió forint, ebből 270 millió az állami támogatás, azaz a Filmalap folyósítja. A bemutató jövő tavaszra várható.