Az autósok mától hét közterületi mobilparkolást kínáló szolgáltatón keresztül tudják a díjfizetést elindítani. A három mobilszolgáltatón keresztül továbbra is elérhető lesz a mobilegyenleg terhére történő, SMS- és telefonhívás alapú, úgynevezett ad hoc mobilparkolás. A változatlanul a 810-es számot hívó autósok SMS-ben kapnak értesítést arról, hogy a szolgáltatás ott már nem érhető el, és az ad hoc mobilparkolást a következő számon: 20/30/70 763 xxxx (változatlan parkolási zónaszám) indíthatják el.
A rendszer éles indulásáig az ország mintegy 13 ezer, főképp a parkoló-automatákra kihelyezett tájékoztató matricáját kicserélik, az új feliratokon minden mobilparkolási szolgáltató elérhetősége megtalálható lesz. A Demokratikus Koalíció (DK) tiltakozik a rendszer átalakítása ellen. Vadai Ágnes, az ellenzéki párt alelnöke hétfői sajtótájékoztatóján bírálta, hogy a kormány államosította a mobilfizetést.
Azt mondta: a "maffiaszerű működés" során a kormány "nem fárasztja magát" jövedelmező üzletágak kiépítésével, hanem ha lát ilyet, megszerzi a piacot, kizsuppolja a tulajdonost és monopolhelyzetet teremtve maga ül a helyébe. Az üzlet haszna pedig barátok, rokonok, "csókosok" kezébe kerül - tette hozzá.
Oláh Lajos, a DK parlamenti képviselője úgy fogalmazott, nem látni, hogy mi a mozgatórugója a változtatásnak, de az biztos, hogy nem az autótulajdonosok, vagy az önkormányzatok érdeke. A VI-VII. kerület országgyűlési képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy évi több milliárd forint árbevételre és akár több százmilliós nyereségre "teheti rá a kezét" az állam azzal, hogy "einstandolja" az Első Mobilfizetés Elszámoló Szolgáltató (EME) Zrt. piacát. A
befolyt pénz ugyanis eddig az önkormányzatoknál maradt, mostantól a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-hez kerül annak tíz százaléka. Emiatt például a XIII. kerületnek 110 millióval, a VI.-nak 70-80 millióval, a VII.-nek 60-70 millióval, az V.-nek 100-110 millió forinttal kevesebb bevétele lesz. Homály fedi azt is, milyen közbeszerzési eljárásban fejlesztették ki az új parkolási rend szoftverét, aminek kiépítése 800-850 millió forintba került.
A nemzeti mobilfizetéses cég egyébként arra kötelezte a három kerületi parkolási társaságot, hogy matricázzák át az automatákat. Kérdés, hogy egy magáncég milyen alapon ad magának hatósági jogköröket, ráadásul az automaták magánkézben vannak. Az ügy további érdekessége, hogy az unió kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az egyégesítés miatt.