Felidézte, hogy 2012-ben kezdődött a BKV buszüzletágának kiszervezése, de aztán "lett egy furcsa kanyar", és soha nem látott hatástanulmányok eredményeként kiszervezés helyett "buszbérlési tendert" írtak ki. A kiírásnak egyetlenegy cég, a VT Transman felelt meg, amely a Széles Gáboré - ismertette Molnár Gyula, hozzátéve, hogy ez a tender hárommilliárdos kárt okozott a fővárosnak.
Közölte, a hétfői közgyűlés napirendjén szerepel egy előterjesztés, amely újabb 150 busz 8 plusz 2 évre szóló tulajdonképpeni lízingjéről szól. Ez becsléseik szerint 23 milliárd forintot jelent, amelynek nem látják a fedezetét - mondta, azt kérve, hogy vizsgálják meg a járatkiszervezés lehetőségét.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője elmondta, hogy a BKV 30 százalékkal olcsóbban nyújtotta ezt a szolgáltatást, de a cégnek az eredeti pályázaton és most sem tették lehetővé az indulást. Hozzátette: jó pár milliárd forintos lyuk van a BKV költségvetésében és nem tudni, miért a buszbérlés az előnyösebb a budapestieknek.
Úgy folytatta, azt látják, hogy ez a Fidesznek előnyös, mert így vélhetően kevesebb pénzt kell adni a Civil Összefogás Fórumnak, amelyet Széles Gábor ingyen buszokkal támogat.