A munkáslány, a Sevillát megszálló spanyol hadsereg katonája és a nép körében közkedvelt bikaviadalok ünnepelt hőse, a torreádor szerelmi háromszögének tragikus történetét Bizet érzelemgazdag, lüktetően dallamos zenéje teszi felejthetetlenné. Egy elhajított virág nyomán fellobbanó vad szenvedélyek, féltékenység, hatalmi játszmák, női praktikák, végzet és halálos szerelem keveredik a karneváli hangulatú, egyszerre forró és zűrzavaros történetben. A Carmen legszebb áriáit, a Habanérát, a Virágáriát, a Torreádor-dalt azok is ismerik, akik színpadon még nem látták az operát.
Shaham már a legrangosabb operaházakban énekelte a szerepet: a Honkongi Operában, a szentpétervári Mikhailovsky Színházban, a hamburgi Staatsoperben.
A Sao Paolo-i Teatro Municipal, a Moszkvai Bolsoj, a Sydney-i Operaház és a Bécsi Staatsoper színpada után pedig először mutatkozik be a magyar közönségnek.
Ünnepelt sztár, aki a Carmen mellett játszotta már Charlotte-ot Massenet Wertherjében, Rosinát Rossini A sevillai borbélyában, volt már Mélisande Debussy Pelléas és Mélisande-jében, Blanche A karmeliták beszélgetéseiben, de főleg Mozart művei állnak közel a szívéhez: volt Cherubino a Figaro házasságában, Zerlina a Don Giovanniban, és Dorabella A nők mind így csinálják című operában.
A művésznő édesapjától is örökölte zenei vénáját, hiszen zenetanár volt; Rinat később művészeti iskolába is járt, mesterképzést az USA-beli Philadelphiában kapott. Később gyakorlatilag az Egyesült Államok összes jelentős szimfonikus zenekarát „meghódította”, a New York-i, a chicagói, a Los Angeles-i, a San Francisco-i, a bostoni, a minnesotai filharmonikusokkal is dolgozhatott, megjárta a berlini, a londoni, az izraeli szimfónikusok stúdióját.
Shaham jó ideje a 34 éves ausztrál művész, Peter Bucknell házastársa, aki ismert egyrészt hegedűjátékáról, másrészt filmeket is rendezett, mégis a zenei karrierjének él. Érdekesség, hogy Rinat testvére ugyancsak hegedűművész, Hagai Shaham.
Kevesen tudják, hogy Shaham maga is szerepelt filmekben, és nem is akármilyenben - ugyanis egy olyan alkotásban, melynek jócskán van magyar vonatkozása. Szabó István 2001-es Szembesítésében egy dzsesszénekest alakított, bár azt nem tudni, hogyan kapta meg a szerepet.
Bár Shaham nem szorosan kötődik az izraeli opera világához, művészetében maga is hoz annak örökségből, annak extravagáns jellegzetességéből - ahol előtérben a vehemens, szenvedélyes gesztusok állnak, a vérbő humor, a látványos gesztusok, és a színpadi pompa. Noha nálunk sem engedheti meg magának mindenki az operaelőadások látogatását, meglepő, hogy Izraelben még sokkal szubkulturálisabb világ az operáé - egy sokkal szűkebb, de tehetős rétegé. Aki Shahamot élőben látja, bizonyosan feledhetetlen szeletet kap ebből a vonzó, izgalmas világból.