"A FiLi tagjai arra kérték a miniszterelnök-helyettest, hogy kezdeményezzen párbeszédet a meleg-szervezetekkel, legyen bátor újragondolni a véleményét és változtatni azon. Úgy vélik, a pénteken kezdődő Budapest Pride fesztivál rendezvényei remek alkalmat biztosítanak arra, hogy a kormánytagok, a kabinet tisztségviselői közelebbről megismerjék az LMBTQ közösséget, és meglássák: a homoszexuálisok nem "aberráltak". A küldöttség arra kérte a magyar kormány tagjait, köztük Kerényi Imrét és Semjén Zsoltot, hogy jöjjenek el a július 5-én esedékes melegfelvonulásra is.
A delegációt a KDNP-frakció egyik munkatársa fogadta, akinek a FiLi-tagjai átadták a Semjén Zsoltnak szánt ajándék könyveket, melyek homoszexuális írók művei (többek között Truman Capote: Hidegvérrel c. világhírű műve és D. H. Lawrence: Szerelmes asszonyok c. regénye). Ezzel szeretnék bizonyítani, hogy egy művészi alkotás nem értéktelenebb attól, hogy egy olyan ember írta, aki a saját neméhez vonzódik.
Semjén Zsolt délután válaszlevélben reagált a FiLi tagok látogatására és korábbi nyílt levelükre, mely így szól:
Az Alaptörvény alapvetésével, - amely védeni rendeli az egy férfi egy nő életszövetségén alapuló házasságot és a családot - ellentétesek az Önök törekvései. Az Önök szempontjaihoz a mostani magyar jogszabályok viszonyulása több mint méltányos. Az Önök által felvetettekhez engedjenek meg két megjegyzést. Ha "feladnánk" a természet rendjén nyugvó, egy férfi egy nő meghatározását, és azt kiterjesztenünk pl. két férfira vagy két nőre, nem tartanák-e ezt diszkriminatívnak más formációk vonatkozásában? Pl. a több nejűséggel szemben? Ha a "férfi, nőt" feladjuk, az "egyet" miért nem? Ezt fogalmaztam meg plasztikusan úgy, hogy ha két férfi házasodhat, akkor három miért nem? Hol van akkor a házasság határa? Továbbá a Magyar Állam nem azért védi és támogatja anyagilag és erkölcsileg a házasság és a család intézményét, hogy az állampolgárok "szexuális önmegvalósítását" finanszírozza, hanem azért, mert itt születik és nevelkedik fel a gyermek, aki fenntartja a társadalmat és a nemzetet.
A téves vélemény esetében meg kell különböztetnünk a tévedést, amivel vitába szállunk és a vélemény jogát, amit tiszteletben tartunk. Ennek szellemében mondok ellent törekvéseiknek és maradok személyük iránt tisztelettel."