Dávid Ilona közölte: a 30 kilométeres pályaszakaszt felújítására a MÁV Zrt. saját forrásból hétmilliárd forintot költ. A Baté és Kaposvár közötti szakaszon e hónapban már elkezdték a munkálatokat, jövő nyáron pedig a Dombóvár és Baté közötti pályaszakaszt újítják fel. Ennek köszönhetően a 2015-ös téli menetrendben már mintegy 20 perccel rövidebb lesz menetidő Kaposvár és Dombóvár között - ígérte az elnök-vezérigazgató.
Elmondta továbbá, hogy ősszel elkezdhetik a kaposvári vasútállomás felújítását, illetve átalakítását. Az 1,7 milliárdos beruházást az Európai Unió finanszírozza, és a tervek szerint 2015. novemberére átadják a megújult műemléképületet.
Dávid Ilona a várható fejlesztésekről szólva arról is tájékoztatott, hogy az önkormányzattal közösen pályáznak a Kaposvári Közlekedési Központ kialakítására.
Szita Károly polgármester ez utóbbival kapcsolatosan úgy fogalmazott: jó eséllyel pályáznak a közlekedési központ uniós támogatására. A 30 milliárd forint összköltségvetésű közlekedési központ építését a tervek szerint az ősszel elkezdik, és az két éven belül elkészül - mondta a polgármester. Hozzátette, jelenleg az engedélytervek minőségbiztosítása zajlik.
Ismertetése szerint az új közlekedési csomópont megépítésével közelebb kerülhet egymáshoz Kaposvár donneri városrésze és a belváros, ugyanis a teherpályaudvart elköltöztetnék a belvárosból, így lecsökkenhet a vágányok száma, másrészt, mivel egy helyen lesz a vasútállomás és az autóbusz-pályaudvar, ezért könnyebb lesz az átszállás a vonatok és a buszok között. A két városrész közötti közlekedést két gyalogos és két autós átjáró teszi gyorsabbá és kényelmesebbé - hangsúlyozta Szita Károly.