A MÁV üzembe helyezte az egyik legforgalmasabb pályaudvara, a Keleti jelentősen megújult audiovizuális utastájékoztató-rendszerét, a napi akár hatvanezer utazó megfelelőbb kiszolgálása érdekében. A régi lapozós táblák helyett korszerű TFT-monitorok és - a korábbi férfi helyett - női hangos tájékoztatással találkozhatnak mostantól az utazók.
A MÁV-csoport - a szolgáltatási színvonalának folyamatos emelése keretében - kiemelten kezeli a fedélzeti és az állomási utastájékoztatás fejlesztését. A cél, hogy az utasok felé minden esetben és minél gyorsabban biztos, hiteles, friss információkkal szolgáljon a vasúttársaság.
Az elmúlt hetekben teljesen megújult a Keleti pályaudvar vizuális és hangos utastájékoztatási rendszere. Az állomásra korszerű, új audiovizuális gépi vezérlőberendezést telepítettek a távközlési szakemberek, amelyben (az élőszavas tájékoztatás mellett) a standard hanganyag előállítása úgynevezett TTS (Text To Speech) rendszerre épül. Beszédszintetizátor - amelyet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem fejlesztett ki - által működtetett, női hang alapú rendszer tájékoztatja az utasokat. Az előállított tájékoztató az állomási környezetben is jó minőségben és érthetően hallható. Ezt segítve, a Keletiben modern hangtechnikát is kialakítottak, lecserélve a régi hangszórókat. Új, irányított hangsugárzókat telepítettek, amelyekkel az állomási környezetben, a várócsarnokban, a peronokon a beszéd érthetősége jelentősen javult.
A jövőben egységes országos hanganyagot kíván a vasúttársaság bevezetni és alkalmazni valamennyi állomáson, a TTS technológiára alapozva. A Keleti vágányainak végén lévő, 1997-ben telepített táblákat korszerű kijelzők váltották fel. Ezek egyebek közt az adott vágányról induló vonatok összeállításáról, későbbiekben pedig még az egyes kocsik elhelyezkedéséről is tájékoztatást adnak majd, valamint a hangos utastájékoztatás részletes szövegét írásban is megjelenítik. A mechanikus vizuális utastájékoztató-berendezésének cseréje azért is indokolt volt, mert a régi lapozós táblák karbantartása, frissítése jelentős költségeket igényelt.
Olyan megoldást választott a vasúttársaság, amely az előzőnél informatívabb, és a vonatadatok aktualitása is nyomon követhető. Emellett az utasáramlási irányok figyelembe vételével 140 cm és 107 cm méretű, valós idejű menetrendi összesítő kijelzők is kerültek az állomásra. Alapesetben menetrendi információkat (illetve a későbbiekben akár utazási vagy egyéb reklámokat) jelenítenek meg, rendkívüli helyzetekben a késési adatokat, alternatív utazási lehetőségeket is mutatnak. A pontmátrix LCD-kijelzők és a grafikus TFT LCD kijelzők hatékonyan, látványosan és rugalmasan adnak információkat. A pályaudvar főbejáratánál lévő nagy induló és érkező összesítő táblák cseréje pedig már korábban, pár éve megtörtént, ez összehangoltan működik az új berendezésekkel.
A MÁV célja, hogy a korszerű, integrált utastájékoztató-rendszerek minél szélesebb körű alkalmazásával megteremtse az egységes arculatú, kulturált és megbízható tájékoztatást a normál és rendkívüli helyzetekben egyaránt. Következő lépésként a Budapest-Nyugati pályaudvaron már megkezdődött, valamint Debrecenben és Füzesabonyban indul hamarosan a komplex utastájékoztatási fejlesztés.