A MÁK szerepét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az általuk lebonyolított tranzakciók összege megegyezik éves bruttó hazai össztermék nagyságával.
Érdemi bírálatot csak azzal kapcsolatban fogalmaztak meg a számvevők, hogy a kincstár nem rögzítette a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendjét, valamint arról is szóltak, hogy túlzott volt a gépkocsik magáncélú használata, meghaladta az állami vezetők számára juttatásként biztosított mértéket.
Kifogásolták a számvevők, hogy a MÁK honlapján - az információs önrendelkezésről és az információszabadságról szóló törvényben foglaltak ellenére, - nem volt a nyilvánosság számára hozzáférhető adat a MÁK vezetőinek illetményéről, munkabéréről, rendszeres juttatásaikról. Az ÁSZ jelentésében is szerepel a napjainkban "forró témává" vált EGT és Norvég Finanszírozási mechanizmus, amelynek kapcsán a számvevők javasolják az ehhez kapcsolódó számviteli politika szigorítását a MÁK elnökének, aki nem más, mint az a Dancsó József, aki akárcsak Domokos László ÁSZ-elnök korábban Békés megyei fideszes országgyűlési képviselő volt.