hírnév;vállalatok;reputáció;

- Hírnévmenedzsment

Ma Magyarországon a különböző vállalatok, szervezetek még mindig hajlamosak arra, hogy hírnevük menedzsmentjével csak akkor törődjenek, amikor már a reputáció helyreállítása a feladat. Pedig ez a szemlélet nemcsak versenyhátrányt, hanem komolyabb anyagi kárt is okozhat számukra - emelte ki dr. Szeles Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) docense Hírnévmenedzsment című könyvének bemutatóján.

A Révai Digitális Kiadó gondozásában jelent meg dr. Szeles Péternek, a BGF docensének szerzőtársaival, dr. Szűcs Tamással, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusával, valamint Varga Zsolttal, az e-Benchmark ügyvezető igazgatójával közösen írt, a vállalkozások, szervezetek hírnevéről és annak menedzselhetőségéről szóló Hírnévmenedzsment című könyve, amelyet a napokban mutattak be a Budapesti Gazdasági Főiskolán. A könyv azzal a kettős céllal jött létre, hogy szakkönyvként és tankönyvként egyaránt forgatható legyen.

A könyv bemutatóján Dr. Szűcs Tamás kiemelte: "A 2000-es évek elején, az internet széleskörű elterjedésével következett be a pénzügyi világban az a gondolkodásmódbeli változás, amely a vállalatvezetők figyelmét cégeik láthatatlan tőkéje felé fordította. Mára többségük számára világossá vált, hogy ez a láthatatlan tőke, a hírnév, nagyon komoly értéket adhat vállalkozásaik számára, így a márkanév értékesítése a hagyományos vállalati, pénzügyi értékek között is kiemelt helyen szerepel a vállalatok gazdaságpolitikájában." Dr. Szeles Péter ugyanakkor hozzátette, sajnálatos módon még mindig számos olyan hazai cég van, mely csak abban az esetben fordít figyelmet hírnevének menedzselésére, mikor már a megtépázott hírnév helyreállítása a feladat. A vállalatvezetők ez irányú tudatlansága ebben az esetben versenyhátrányt, sőt jelentős anyagi kárt is okozhat a cégeknek.

"A világ egyre gyorsuló ütemben és szédítő dinamikával változik. A tudásalapú társadalomban és gazdaságban az új ismeretek válnak a legértékesebbekké, hiszen ezek segítségével válhatunk a konkurenseinknél, versenytársainknál sikeresebbé. A hírnév megértése és tudatos, szakszerű menedzselése egy cég életében pontosan ezt jelenti. A hírnév a jövő egyik legjelentősebb értékű és hatású formálója" - emelte ki dr. Szeles Péter.

Varga Zsolt a hírnév mérésének módszertanáról és annak kialakításáról - mely a könyvben egy egész fejezetet kitölt - elmondta, a fejezet megírásakor egyik legfőbb céljuk az volt, hogy olyan eszközt adhassanak az olvasók kezébe, amelyeknek segítségével meghatározható, hogy egy-egy cég hírneve mely pontokon gyenge, így ennek megfelelően gazdaságosan, kizárólag az adott területre fókuszálva, célzottan lehet elvégezni a hírnév javítását. Ennek megfelelően a Hírnévmenedzsment érdekes olvasmánya lehet cégvezetőknek, vállalkozások irányítóinak, pénzügyi és stratégiai vezetőknek, csakúgy, mint a vállalati kommunikációs szakembereknek, de akár jogászoknak és ügyvédeknek is.

Magyarországon a munkavállalók mindössze 10  százaléka vallja magát maximálisan elkötelezettnek jelenlegi munkaadója iránt, míg ez az arány Dániában 45 százalék, Norvégiában 42 százalék Oroszországban 37 százalék, derül ki a Kelly Global Workforce Index (KGWI) felmérés legfrissebb eredményeiből.