A kutatás eredményei alapján a 18-69 év közötti magyarok 62 százaléka rendelkezik legalább egy autóval, még ha a szóban forgó gépjármű kissé idős is: a lakosság birtokában lévő gépkocsik átlagéletkora 11 év. Nem meglepő ez azonban annak ismeretében, hogy az autóval rendelkezők 64 százaléka használtan jutott járművéhez, és csak 35 százalék vásárolta autóját újonnan.
Az autótulajdonosok fele önerőből vásárolta gépkocsiját. Ha gyűjtögetés helyett mégis kölcsönhöz folyamodnak, jellemzően új jármű miatt teszik: az autót újonnan vásárlók 70 százaléka, a használt állapotú járművet vásárlónak pedig csupán 39 százaléka vett igénybe külső pénzügyi segítséget. Az autótulajdonosok negyede deviza alapú, 11 százalék forint alapú gépjárműhitelt, személyi kölcsönt pedig alig 4 százalék választott erre a célra. Ezen a képen azonban valószínűleg jelentősen változtatni fognak a március közepén hatályba lépett Ptk. módosítások következtében az autóhitelezés korábbi gyakorlatában beállt változások - véli a Cofidis.
A válaszadók 27 százaléka elfogadható és felelősségteljes döntésnek tartja, ha valaki ilyen céllal fordul pénzintézethez, ám a magyarok alig 15 százaléka tervez autóvásárlást 3 éven belül. A vásárlást egyáltalán fontolgatók háromnegyede inkább használt autót választana, mégis mindössze 41 százaléka érzi úgy, hogy leendő járműve teljes összegét ki tudja majd fizetni vásárláskor, 36 százalék pedig egyelőre nem tudja, milyen mértékű önerőt tud majd vállalni. Ez alapján tehát a leendő autótulajdonosok inkább szorítanának a nadrágszíjon: nagyobb eséllyel használt autót választanának, és óvatosabban vennének igénybe pénzintézeti segítséget a vásárláshoz. Amennyiben mégis kölcsönért folyamodnának, a forint alapú hitelt részesítenék előnyben, jellemzően másfél millió forint körüli összegig. Szabad felhasználású kölcsönt autóvásárlási céllal megközelítőleg minden tizedik érintett venne fontolóra.
Az autósok a kutatás szerint a kisebb hibák orvoslására és karbantartásra átlagosan 80 000 forintot fordítanak évente, viszont egy váratlan, 100 000 forintos javítási költséget meghaladó szerviz a lakosság felének már kifejezetten gondot okozna. Ennek ellenére mindössze 9 százalék fontolná meg, hogy az autó karbantartására, javíttatására kölcsönt vegyen fel.