Pályáját laboránsként kezdte a Magyar Filmiroda Részvénytársaságnál, majd átkerült a Hunnia Szivárvány Filmlaboratóriumába. Később segéd-, majd másodoperatőrként foglalkoztatták. Legtöbbet Hegyi Barnabástól és Eiben Istvántól tanulva gyakorlatban sajátította el az operatőri mesterséget - közölte a Magyar Filmszövetség csütörtökön az MTI-vel.
Már első önálló filmjével, a Fábri Zoltán által rendezett Hannibál tanár úrral elismerést aratott és tekintélyt szerzett. Ő fényképezte egyebek között az Árvácskát, az Édes Annát, a Két félidő a pokolbant, az Elveszett paradicsomot és az Angyalok földjét vagy a részint saját életéből építkező Hogy szaladnak a fák című Zolnay Pál-filmet.
Érzékeny kameráját mindig a lényegre irányítva sallangmentes, emlékezetes képeivel, kimunkált fényhangulataival szolgálta és tette emlékezetessé azokat a filmeket, amelyeknek érdemi alkotótársa volt - írta nekrológjában a Magyar Filmszövetség, emlékeztetve, hogy Szécsényi Ferenc a Kovács András rendezte Hideg napokban szinte grafikára emlékeztetően kontrasztos fekete-fehér képvilágot teremtett.
"Őt tartják a fekete-fehér filmezés legkiemelkedőbb hazai mesterének, de hogy színes filmben is eredeti látványvilágot tudott teremteni, arra remek példa Az életbe táncoltatott leány" - áll a dokumentumban.
Rendezett dokumentumfilmet is, amelyek közül komoly nemzetközi elismerést, az oberhauseni fesztivál díját kapta az 1974-es Csak egy B betű. Életművéért, emberi, művészi tartásáért nemcsak állami kitüntetésekkel jutalmazták, hanem megkapta például a Hazám és a Szőts István-díjat is.