A belső próbaüzemben a BKK 120 munkatársa vesz részt, és naponta több alkalommal, rendszeresen használják a kerékpárokat.
Az 1100 bicikliből eddig 550 áll tesztelés alatt, a 76 gyűjtőállomásból pedig 56-ot vontak be a próbaüzembe - ezt a terminálokra kihelyezett, "próbaüzem, service test" feliratú sárga matricák is jelzik, a működésen kívüli dokkolókat pedig piros-fehér szalaggal zárták le.
A BKK a rendszerregisztrációt végző T-Systems Magyarország Zrt.-t okolja a késedelemért, ugyanis a T-Systems a szoftveres fejlesztésekkel késedelemben van, a BKK a belső próbaüzemet ezért sem végezhette még el teljes körűen.
A belső teszt célja, hogy fényt derítsen a problémákra, hiányosságokra - a különböző észrevételek folyamatos feldolgozás alatt vannak, azokat közvetítik a vállalkozóknak, akik a rendszer működését nap mint nap korrigálják.
A Közlekedési Központ - legjobb tudomásunk szerint - nem ígért újabb konkrét átadási időpontot: a nyilvános tesztüzem csak a belső próbaüzem lezárása után indul el, a rendszert pedig csak akkor fogják átadni a nagyközönségnek, ha a Bubi a nyilvános próbán is megfelelt.
Az átadás pontos időpontjáról csak azt követően dönt a BKK, hogy a vállalkozó a jelenleg tapasztalható kisebb szoftveres hibákat is kijavította. Mindezt figyelembe véve úgy tűnik, hogy a főváros lecsúszik a dobogó harmadik helyéről - legalábbis ami a városi közbringarendszerek kiépítését illeti.
Mint arról korábban beszámoltunk, Magyarországon elsőként Esztergom fejlesztette ki saját közösségi biciklijét, az EBI-t, ezt követte a szegedi Citybike. A Bubit vártuk harmadiknak, ám nagy valószínűséggel a hévízi HEBI májusban megelőzi a fővárost.
A Budapestre látogató turisták azonban már most is kedvelik a zöld bringákat, amiket vidáman fényképeznek - másra még úgysem jó.