A múlt heti hungaroringi verseny - a szerencsétlen lengőkartörés miatt - nem olyan fényesen alakult a számára, ahogy azt szerette volna. A 12. helyről indult, majd szenzációs rajtnak is köszönhetően a hatodik helyen fejezte be az első futamot. A második felvonás során rakoncátlankodott a motorja, így végül 10. pozícióban intették le a magyar versenyzőt.
"A slovakiaringi versenyek a második hazai futamomnak számítanak, vártam ezt a versenyhétvégét. A pálya vonalvezetését kedvelem, itt szereztem első pole pozíciómat, ráadásul tavaly összejött a dobogó is. Bízom benne, hogy az idén is hasonló eredményeket érhetünk el, s hogy sok magyar szurkoló látogat ki a pályára" - jelentette ki Michelisz, aki a tegnapi szabadedzésen a 10. helyen végzett.
Szinte már természetesen, hogy a Citroën csapata a favorit, annak ellenére, hogy ismét 60 kiló plusz súlyt kel magukkal cipelniük. A vb-t vezető trióból egyébként José María López még sosem versenyzett itt - aránylag hamar megszokhatta a pályát, ugyanis a pályacsúcsnál 5 másodperccel jobb idővel nyerte a szabadedzést -, a címvédő Ywan Muller kétszer volt második, míg Loeb már nyerni is tudott itt: tavaly, a FIA GT sorozatban.
"Ez a pálya különbözik a Hungaroringtől. A hosszú egyeneseket gyors kanyarok váltják, így megint előtérbe kerül az aerodinamika szerepe. Itt tényleg lesz lehetőségünk előzni. Persze vannak technikásabb részek is, ahol erősen, gumigyilkos módon kell fékezni, és ezt is kezelni kell tudni. Remélem, hogy újra megtalálom a dobogó felé vezető utat, és be tudok gyűjteni pár olyan pontot, ami Magyarországon nem sikerült" - fogalmazott a franciák kilencszeres rali-világbajnoka.
A túraautó-vb állása
1. José María López (argentin, Citroën) 115 pont, 2. Yvan Muller (francia, Citroën) 105, 3. Sebastien Loeb (francia, Citroën) 84, 4. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 65, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 48, 6. Hugo Valente (francia, Chevrolet) 47, … 10. Michelisz Norbert (magyar, Honda) 23.