Hivatalosan még 189 embert keresnek, bár arra nincs remény, hogy közülük bárki is életben legyen. A katasztrófát 174-en élték túl. A hajó 476 utasa közül 325 egy anszani középiskola diákja volt. Közben újabb büntetőeljárások indultak a Dél-Koreában nagy indulatokat keltő katasztrófa miatt.
A hatóságok a legénység egyik újabb tagját is őrizetbe vették. Az 58 éves elsőtisztet a balesetet követően rádión arra utasították a hajóforgalmi irányítók, hogy tegyen lépéseket az utasok evakuálására, de ez nem történt meg.
A férfit a legénység korábban letartóztatott négy tagjához hasonlóan gondatlansággal, a mentéssel és a segélynyújtással kapcsolatos szabályok megsértésével vádolják.
Nyomozás indult a hajó tulajdonosa, a Csonghedzsin Marine nevű cég és az azt birtokló család ellen is. A hatóságok szerint felmerült, hogy a cég megvesztegetett helyi hivatalnokokat a hajóin végzett biztonsági vizsgálatok eredményének eltussolása érdekében.
Emellett arra is fény derült, hogy a szerencsétlenül járt komp rakományának tömegét helytelenül jelentették be, amiből arra lehet következtetni, hogy legalábbis hiányos volt a hajó kifutása előtt elvégzett ellenőrzés.
A Csonghedzsin Marine tulajdonosainak és vezetőinek emellett számos további piszkos ügye került napvilágra, egyebek mellett sikkasztással, adócsalással, vesztegetéssel, valamint bűnözésből való vagyonszerzéssel és annak rejtegetésével gyanúsítják őket.
A hatóságok szerint megkezdődött az érintettek vagyonának feltárása, hogy abból szükség esetén kárpótlást tudjanak fizetni az áldozatok hozzátartozóinak.
Egy dél-koreai civil szervezet az ország hajózásbiztonsági hivatalát bírálta egy átvilágítás kedden közzétett eredményére hivatkozva. A jelentés szerint a hatóság gyakran elnézett kisebb-nagyobb biztonsági szabálysértéseket egyes hajózási társaságoknak.