A malajziai nyomozók több mint 170 embert kérdeztek ki, köztük a pilóta és a személyzet hozzátartozóit. Az érintett államok is elvégezték az utasok háttérvizsgálatát.
Sem gépeltérítésre, sem szabotázsra utaló szándékot, sem pszichológiai problémákat nem sikerült feltárni. Megvizsgálták, hogy nem volt-e bűncselekményre ösztönző rakomány a gépen, ellenőrizték, milyen élelmet vittek fel a fedélzetre. Sehol nem bukkantak gyanús jelekre.
Szerdán a nemzetközi kutatóexpedícióhoz egy brit tengeralattjáró, a HMS Tireless is csatlakozott. Egy brit felderítőhajó, a HMS Echo is bekapcsolódott a már negyedik hete tartó kutatásba.
Jelenleg az ausztráliai Perth városától mintegy két és fél órás repülőútra vizsgálódnak a felderítő gépek és a hajók. Kulcsfontosságú lenne találni egy roncsdarabot, tárgyat, amely a géphez köthető, hogy értelme legyen a fekete doboz lokátor bevetésének.
Malajziát a hozzátartozók és a nemzetközi mentőakció más résztvevői is bírálják a sok kapkodás, tévedés, bizonytalankodás miatt. A CNN összefoglalta, milyen hibákat követtek. Először is, nagy késéssel vették észre, hogy egy malajziai katonai radar fogta a Boeing 777-es jeleit, jóval azután, hogy eltűnt a polgári légiirányítás radarképernyőjéről.
A malajziai vezetés nem tisztázta az illetékességet, az első tájékoztatók kaotikusak voltak. Tévútra vezetett az információ a két hamis útlevéllel felszállt iráni utasról, akikről kiderült, nem terroristák, hanem menedékkérők lehettek. Előbb bejelentették, hogy a gép lezuhant és senki nem maradt életben, majd azt, nem adják fel a reményt, hogy lehetnek túlélők.
A hozzátartozók érthetően frusztráltak és válaszokat követelnek. Még a gépről érkezett utolsó üzenet ügyében is téves információt tettek közzé, más volt a szöveg, s nem tudták azonosítani a beszélőt. Képtelenek voltak eldönteni, hol keressék a repülőt, az Indiai-óceán déli része már a sokadik helyszín, ahol roncsok után kutatnak.