Formula 1;tanácsadó;Bahreini Nagydíj;Daniel Ricciardo;Helmut Marko;

Vettel és mérnöke is reméli, felnő a motorgyártó a feladathoz FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/MARK THOMPSON

- Ultimátum a Renault-nak

Nagyon úgy tűnik, hogy az előző négy esztendőben a Formula 1-et uraló Red Bull gárdája képtelen elviselni, hogy idén bizony a futottak még kategóriába tartoznak - persze csak az ő szintjükhöz képest. Ráadásul az új szabályok miatt is rájuk jár a rúd. A minél hamarabbi javulás érdekében még a motorszállítójukat is megfenyegették.

A hétvégi Bahreini Nagydíj előtt sem nyugodnak a kedélyek az elmúlt négy esztendő valamennyi vb-címét bezsebelő istállójánál, a Red Bull-nál. Az energiaitalos csapat ugyanis nem úgy szerepel eddig, ahogy azt elvárták maguktól, ráadásul egyik pilótájukat, Daniel Ricciardót eddig mindkét futamon megbüntették, és mindkétszer a csapat miatt.

Melbourne-ben ugye a üzemanyag átfolyását ellenőrző szenzor jelezte, hogy az ausztrál autójában a megengedett értéknél magasabb szintet mérnek, ám a csapatvezetés nem foglalkozott az FIA figyelmeztetésével, így Ricciardót végül kizárták.

Sepangban aztán az egyik szerelő hanyag munkája miatt - rosszul rögzítette az autó bal első kerekét - egyrészt veszély okozása címén azonnal egy 10 másodperces 'stop and go' büntetést osztottak ki Ricciardónak, majd a futam után tíz rajthelyes büntetést is kapott a soron következő Bahreini Nagydíjra.

"Tény, hogy az idei szabály úgy rendelkezik, minden hasonló esetben jár e két büntetés, mégis túlzónak tartom ezt a hátrasorolást. Ezen mindenképpen érdemes elgondolkodni, és esetleg az igazságérzet miatt átgondolni, vajon jó-e ez a szabály" - közölte Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Ráadásul nem csak ez a gond, hanem az is, hogy a Red Bull sehogy sem akar összeállni, és Sebastian Vettel legutóbbi harmadik helye ellenére meg sem közelítik az elmúlt évek teljesítményét. Természetesen már a bűnbak is megvan, mégpedig a motorszállító, a Renault személyében. A csapat tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, ha rövidesen nem lesz megnyugtató megoldás, más lehetőségek után néznek.

„Abban az esetben, ha rövidesen nem érünk el komolyabb javulást, gondolgodnunk kell a lehetséges alternatívákról. A Renault fejlődése nélkül esélyünk sem lesz arra, hogy utolérjük a Mercedest. Egyelőre maximum abban bízhatunk, hogy Hamilton és Rosberg között kialakul egy belháború, amit kihasználhatunk" - jelentette ki a Bild-nek Helmut Marko.

A Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató, MLSZ-elnök mezőgazdasági vállalkozásait összefogó Bonafarm Bábolna Takarmány Kft. is felkerült a Miniszterelnökség offshore hétterű cégekről készített listájára. A cégcsoport uniós támogatással felépült csípőtelki tehenészeti telepét Orbán VIktor miniszterelnök és Csányi Sándor közösen avatták fel még 2012 őszén.