Az elmúlt öt évben nem bővült a fogyasztás, a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai csökkentek, illetve jó esetben stagnáltak. A válság alaposan átrendezte a fogyasztói preferenciákat. Az elmúlt években a napi fogyasztási cikkek piacán csökkent a megvásárolt mennyiség, "lefelé", azaz olcsóbb termékek és márkák felé váltottak a fogyasztók. Lemondtak olyan kategóriák megvásárlásáról, amelyeket nem feltétlenül gondoltak szükségesnek.
"A lakóhelyközeli kisboltok alternatívát jelentenek a korszerűbb kereskedelmi formákkal szemben. Ennek eredményeképpen a független kisboltok szinte minden mutató mentén jobban teljesítettek a többi csatornához képest: bővült a vásárlói kör, nőtt az egy vásárláskor költött pénzmennyiség és a vásárlási alkalmak száma is" - mondta el Vella Rita, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
Az elmúlt években a diszkont csatorna erőteljes koncentrációja zajlott, aminek eredményeképpen 2013 végére három számottevő szereplő maradt. A megszűnő láncok elvándorló vásárlóbázisának jelentős részét dinamikusan felszívták a megmaradt láncok. Így bár a szereplők száma csökkent, maga a diszkontcsatorna stabilan tartani tudta részesedését.
Az online csatorna részesedése nagyon alacsony, nem éri el a fél százalékot. A főbb tendencia ezen a területen, hogy a tartós termékek - italok, alapvető élelmiszerek - kerülnek leggyakrabban az online kosarakba.