A GM korábbi lépése 2003-tól 2007-ig terjedő időszakban gyártott Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Pontiac G5, Pontiac Solstice, Saturn Ion és Saturn Sky modellek bizonyos autóira vonatkozott. A visszahívásokat most kiterjesztik egyes 2008-től 2011-ig gyártott autókra is, mert ezekbe is hibás alkatrészek kerülhettek a szervizelés során.
Az autógyártót élénk kritika érte, mert kiderült, hogy már 2001-ben is voltak panaszok a gyújtáskapcsolók hibás működésére. A GM lassan reagált, és mostanra az amerikai kongresszus és az igazságügyi minisztérium is vizsgálatot indított az ügyben.
A GM vezetősége nyilvánosan bocsánatot kért, és közölték, úgy sejtik, hogy legalább 12 haláleset kapcsolható a 2003 és 2007 közötti modellek meghibásodásához, de a 2008 és 2011 közötti modelleknél talált hibák nem szedtek áldozatokat.
Mary Barra, a GM pár hónapja kinevezett vezérigazgatója két kongresszusi meghallgatáson is részt vesz a következő napokban, ahol arról kérdezik, hogy miért tartott ilyen sokáig, míg lépéseket tett az autógyártó.
A gyújtáskapcsolók hibája mellett 2014 eleje óta számos GM járműnél merültek fel problémák, ami oda vezetett, hogy az év első hónapjában 4,8 millió járművet hívott vissza a GM az Egyesült Államokban. Ez a szám nagyjából hatszorosa a 2013-ban történt összes GM-es visszahívásnak.