A hírt Tony Abbott ausztrál kormányfő is megerősítette a canberrai parlamentben. Abbott tájékoztatta malajziai kollégáját a radarképről, a malajziai illetékesek azonban nagyon visszafogottan nyilatkoznak. Egyszer már hamis várakozásokat keltettek a kínai radarképek közzétételével. A tizenhárom napja várakozó családtagok már idegeik szélén vannak, tegnap hisztérikus jelenetek játszódtak le, mivel egyre rosszabbul tolerálják, hogy semmiféle információt nem kapnak.
Ausztrál, új-zélandi, valamint amerikai repülőgépek és hajók indultak el a Perth-től 2500 km-re délnyugatra fekvő körzetbe, hogy felkutassák e tárgyakat. A felvétel nyomán a legnagyobbat 24 méter hosszúnak becsülték. John Young az ausztrál tengeri biztonsági hatóság (Amsa) vezetője sajtókonferenciáján "az eddigi legjobb nyomnak" nevezte a két tárgy felfedezését.
Az ausztrál légitársaság egyik felderítőgépe már elérte a megadott helyszínt és vissza is indult – jelentette gyorshírben a CNN. A gépről azt jelentették, nem tudták felfedezni a műholdfelvételen látott tárgyakat, de rendkívül rossz látási viszonyok, időjárási körülmények között repültek. Az ausztrál gép bójákat dobott le, hogy nyomon tudják követni az áramlatokat. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem óceánkutató szakértője, Charitha Pattiaratchi a Reuternek úgy nyilatkozott, hogy ha valóban az eltűnt utasszállítót találták meg, akkor az áramlatok miatt a roncsok már 3-400 kilométerrel nyugatra sodródhattak. A kutatási területen az óceán mintegy 3500 méter mély, de a szélesebb térségben van, ahol 5 ezer méter mélyben kellene keresni a roncsokat.
Ausztrália korábban az Indiai-óceán déli részén kutatott a március 8-án eltűnt gép után. A keresésben eddig 26 ország vett részt. Már korábban is láttak olyan roncsokat és törmelékeket, amelyekről azt hitték, hogy a gép maradványai, de az eddigi kutatások eredménytelennek bizonyultak.
Az Aviation Week című szaklap már korábban bírálta az ausztrál hatóságokat, hogy miért nem nyilatkoznak arról, hogy 3 ezer kilométer hatótávolságú szuperradarjuk látta-e nyomát a malajziai repülőgépnek. Az ausztrál királyi légierőhöz tartozó katonai radarrendszer, a Jindalee Over-The-Horizon Radar elvileg akár végig is követhette a valószínűleg dél felé kanyarodott Boeing útját. A hagyományos radarok erre nem képesek, de a Jindalee radarrendszer igen. Az ausztráloknak van egy szupermodern műholdkövető rendszerük is, a Pine Gap, amelyet az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökséggel együttműködésben működtetnek. A Bloombergnek a Jindalee radar adataival kapcsolatos kérdésére az ausztrál védelmi minisztérium korábban elutasító választ adott, mondván, nem kommentálják katonai felderítő kapacitásaik képességeit.
Közben az FBI malajziai illetékesekkel együttműködésben elemzi azt a repülésszimulátort, amelyet az eltűnt gép pilótája készített és használt. A szimulátorból a pilóta február 3-án minden adatot törölt, ami szokatlan az ilyen programok esetében. Ebből próbálnak következtetni olyan esetleges gyanús manőverekre, amelyeket a pilóta felszállás előtt elkövethetett. A londoni Sun úgy tudja, hogy a pilóta korábban a kis szigeteken való leszállást gyakorolta.
Első ízben nyilatkozott az eltűnt gépről Barack Obama. Az amerikai elnök egy tv-interjúban elsődleges fontosságúnak nevezte a repülőgép megtalálását, és megerősítette: minden szükséges forrást biztosítanak a kutatáshoz.