A „fények városa” a szennyezett levegő miatt valósággal a „ködök városává” vált, még az Eiffel-torony tetejét is alig lehetett látni. A szennyező részecskék már elérték a 80 mikrogrammot köbméterenként. Múlt péntektől ugrásszerűen megnőtt a helyi kórházak tüdőgyógyászati osztályainak forgalma, elsősorban kisgyerekeket vittek be légzési panaszokkal. Már a hétfő délelőtti mérések is az intézkedés jogosságát támasztották alá, mert a káros érték 40-50 közé süllyedt. Hatósági adatok szerint 60%-kal kevesebb gépkocsi közlekedett a nap első felében az érintett területeken. A reggeli csúcs idején a Párizs környéki utaknál „csak” 90 km-es torlódásokra kellett számítani a máskor hétfőn szokásos 200 km-es helyett.
A párizsi autósok meglehetősen fegyelmezetten vették tudomásul a korlátozást, délután 13 óráig a rendőrség mindössze 4000 autóst bírságolt meg a tilalom megszegéséért, fejenként 22 euróra. Ez, Párizs forgalmának ismeretében szinte elenyésző mennyiség.
A szmogriadó és a forgalomkorlátozás persze azonnal politikai üggyé vált. Delphine Batho volt környezetvédelmi miniszter szerint már március 7-én be kellett volna vezetni a korlátozást, mert aznap érte el a párizsi légszennyezés a kritikus szintet, de a kormány alábecsülte a veszélyt. Ugyanakkor a szélsőjobboldali Nemzeti Front közleménye „az autósok zaklatásával” vádolta a kabinetet. Marine le Pen pártja szerint a kormány jobban tenné, ha a rendőröket inkább a zavargások sújtotta külvárosokba vezényelné, mint a „rossz rendszámmal” közlekedők elkapására.
Párizsban utoljára 1997-ben vezettek be hasonló szabályozást. Még nem döntöttek arról, hogy meghosszabbítják-e a forgalomkorlátozást, de Jean-Marc Ayrault reggeli rádiónyilatkozatban nem zárta ki, hogy csütörtökig érvényben marad az intézkedés.