Rogán Antal szavai szerint három tengely megújítását tűzte ki célul polgármesterré választásakor. Elsőként a Bazilika és környéke újult meg 2006 és 2010 között, majd a belváros észak-déli átmenő forgalmának csökkentéséhez fogtak hozzá. Ezt követte a Ferenciek tere és környéke, ahol "a felszínre akarták hozni, ami a felszínre való". Mint fogalmazott, mégiscsak furcsa, hogy "a Ferenciek terén egy szűk aluljáróban gyalogosok bújnak el az autók elől". Kitért arra: ez lehet Budapest első olyan megújult aluljárója, amit éjszakára akár le is lehet zárni a rongálások ellen, hiszen a gyalogos forgalom a felszínen is megoldott.
A polgármester elmondta, hogy a Váci utca két szakaszának gyalogosátkelővel való összekötésével párhuzamosan a kerület megújította a déli belváros kis utcáinak többségét, az Irányi utcát, a Veres Pálné utcát, valamint a Molnár utcát. A végéhez közeledik a Váci utca burkolatcseréje, a Dunakorzóét márciusban vehetik birtokba,a közvilágítás pedig május elejére újul meg.
Rogán Antal a hátralévő teendők között említette a Szervita tér és környéke megújítását, amelyet a főváros anyagilag támogat.
Tarlós István főpolgármester pedig azt emelte ki: nincs ember, aki azt állíthatná, hogy a főváros nem fejlődik, szépül. Példaként említette a Vigadót, az új Fradi-stadiont, a Ludovika kampuszt, a Várkert bazárt és a Kossuth teret. Úgy vélekedett: a Kossuth utca régen az egyik legforgalmasabb bevásárló utca volt, a Ferenciek tere pedig elvesztette tér jellegét. A főváros "egyik legforgalmasabb részén földön fekvő hajléktalanokat, galambürüléket, kellett kerülgetni" a budapestieknek és a turistáknak, ami szavai szerint méltatlan volt.
A Ferenciek tere megújításával összefüggésben kifejtette: a távlati cél az volt, hogy levegőhöz juttassál az ott élőket és csökkentsék az átmenő forgalmat. Hozzátette: ehhez még a közösségi közlekedési szolgáltatásnak is fejlődnie kell.
A Ferenciek tere és környéke megújítása 2012 novemberében kezdődött, a 3,6 milliárd forintos beruházást az állam és az Európai Unió finanszírozta. A téren egyebek mellett kiváltották a korábbi Y-aluljárót, új zöldfelületeket hoztak létre és számos forgalmi rend változás lépett életbe.