A kutatás egyes közlések szerint arra az objektumra irányul, ami vietnami állítások szerint a gép egyik darabja, esetleg ajtaja lehet. A Reuters ugyanakkor úgy értesült, hogy a nyomozók abból indulnak ki: a gép már a levegőben darabokra eshetett. "Mivel még egyetlen darabját sem találtuk meg a gépnek, ezért valószínűsíthetjük, hogy az már 10 500 méter magasságban széteshetett" - mondta a hírügynökségnek egy a nyomozásban résztvevő hivatalos személy. Ha a gép egyben zuhant volna a tengerbe, úgy nagyobb darabokat már biztosan találtak volna.
Nem zárható ki, hogy defekt miatt esett szét a gép a Malaysia Aisrlines Boeing 777-200 típusú gépe. De az sem, hogy terrorcselekmény történt. Egyelőre csak annyit tudni biztosan, hogy a gép a malajziai fővárosból, Kuala Lumpurból való felszállását követően két órával tűnt el a radarok képernyőjéről.
A kutatás még hosszú ideig eltarthat, hiszen a Malajzia és Vietnam közötti tengeri szakasz több száz négyzetkilométer kiterjedésű. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy egy katonai radar észlelései szerint a gép a tragédia előtt megpróbált visszafordulni.
A nyomozóhatóságok két férfi után kutatnak, akik hamis európai (olasz és osztrák) útlevéllel szálltak fel a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járatra. A titkosszolgálatok most azt vizsgálják, szerepeltek-e a gyanúsítottak valamelyik terrorlistán. A maláj belügyminiszter azt közölte, arcuk alapján ázsiaiak voltak. Meglepődését fejezte ki amiatt, hogy a hatóságoknak nem tűnt fel a hamis útlevél. Okmányuk egyébként nem szerepelt az Interpol körözési listáján. Jegyüket Thaiföldön, a China Southern Airlines-nél vásárolták. A hatóságok szerint Pekingen keresztül Akartak Amszterdamba repülni, hogy onnan Frankfurtba, illetve Koppenhágába menjenek tovább. Az említett európaiak útlevelét egyébként 2012-ben és 2013-ban Thaiföldön lopták el.
Ronald Noble, az Interpol vezetője élesen bírálta azt a gyakorlatot, hogy az útlevél ellenőrzésénél a hatóságok nem elég körültekintőek.