Most már bántják Orbán Viktort a szelek. A keleti szelek. Pedig a világgazdaság viharos óceánján büszkén előre törő magyar naszád kapitánya a keleti hátszéllel remélte kánaáni kikötőbe vezetni nemzetét. Ezért még a vízről is hajlandó volt a sivatag homokjára váltani és arab barátait indul megpumpolni némi dollármilliárdokra. Miután a meglátogatott cimborák sorra elveszítették hatalmukat, a közel-keleti országok vezetői a sivatag legmagasabb buckái mögé bújtak, ha meghallották, hogy a magyar miniszterelnök a földgömb előtt a térség téképét vizslatta.
Azután jöttek a pénzesebb közép-ázsiai országok, némelyikbe nem is üres kézzel ment Orbán, Bakuba például egy virtigli nemzeti hőssé váló baltás gyilkost küldött figyelmességképpen. Ígéretet ott is kapott, és pontosan annyit kapott, amennyit az araboktól. Illetve néhány egykori kollégiumi szobatársnak még kinéz egy-két zsíros állami üzlet, de ennél több, aligha.
A kínaiak bőkezűbbek voltak: az állami bank 1 milliárd dolláros hitelt nyújtott - a Magyarországon vegyi gyárat működtető kínai vállalatnak. Igaz, egy másik milliárdot is meglebegtetett, amiből kínai cégek vasútat bépítenek majd egyszer, valahol, valamerre.
Végére maradtak a muszkák, akiket Orbán már 1989-ben hazaküldött és ők szófogadóan haza is mentek. Most a magyar kormányfő canossát járt a Kremlben, rongyos 5 milliárd euróért.
Csakhogy az orosz medve nem felejt. Nyilván Putyinék nagyon is jól emlékeztek arra, hogyan hazaárulózta az ellenzékből Orbán a szocialistákat a Déli-áramlat, vagy akár a legkisebb, Moszkvának tett gesztus miatt. Orbán persze ravasz ember, de Putyin még nála is ravaszabb. Nem dobta ki a kölcsönért kuncsorgó magyar miniszterelnököt, hanem megduplázta a "tétet", azzal a jelentéktelen kikötéssel, hogy ha már úgyis van ez a kis hitel, hát vegyen belőle két atomreaktor blokkot is. A 10 milliárd eurós kölcsönből pedig, amit még az unokáink is fizetni fognak, többnyire természetesen orosz cégek részesülnek, és feltehetően Orbán néhány egykori kollégista társa.
Április 6-án a választókon múlik, hogy marad-e a keleti szél iránya - kapitánnyal, a naszádjával és legénységével együtt -, vagy fordulunk...