Kifejtette: Budapest mellett Prágába, Kijevbe, Lárnakára és Berlinbe üzemeltet majd járatokat Tel Avivból az UP, a gépek központi repülőterekre repülnek.
A vezető számításai szerint a jegyárak átlagosan 20-25 százalékkal csökkenhetnek, de ez még a töltöttségi mutatón is múlik. Ezzel kapcsolatban közölte, az elmúlt időszakban a járataik 85 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ezt szeretnék fenntartani. Az előfoglalások száma januárban a duplája volt a 2013 januárinak - tette hozzá.
Váradi János azzal indokolta a modellváltást, hogy átalakultak az utazási szokások a rövidtávú útvonalakon, az emberek kevesebbek akarnak fizetni, cserébe az elvárásaik is csökkentek. A másik ok, hogy áprilisban életbe lép az Izrael által az unióval megkötött "nyitott égbolt" egyezmény, így bármelyik légitársaság Európa bármely pontjáról járatot indíthat Izraelbe.
Váradi János elmondása szerint az El Al nem fog Budapestről Londonba, vagy máshova járatot indítani, mert sem kapacitása, sem a működési modellje nem engedi, de a többi társaság élni fog a lehetőséggel Izrael irányába Európából.
Közölte, Magyarországból Izraelbe 56 százalékkal emelkedett az utasforgalom, és Izraelből is sokkal többen repültek Magyarországra, az utasok 70 százaléka csoportokban érkezik. Az El Al partnereivel most azon dolgozik, hogy a balatoni, debreceni régiót is megismertesse a sűrűn utazó, fizetőképes izraeliekkel.
Váradi János közölte, voltak puhatolózó egyeztetések a sármelléki és debreceni repülőtérrel is, heti egy charter, vagy menetrend szerinti járat is elképzelhető lenne, de egyelőre a budapesti bővített kapacitás kihasználása az elsődleges feladat, másrészt szükség lenne egy, a térségben fantáziát látó utazásszervező cégre, aki csoportokkal töltené a gépeket.