Fotó;hajóroncs;Costa Concordia;hajókatasztrófa;

Fotó: Marco Secchi/Getty Images

- Kifosztották a Costa Concordiát - minden ami értékes és mozdítható, eltűnt a roncsból

Olaszországban vizsgálatot indított az ügyészség a Costa Concordia őrzésével megbízott hatósági személy és a hajóroncs kiegyenesítési munkáit vezető egyik mérnök ellen, miután értékes dolgoknak veszett nyoma a fedélzeten. A két éve szerencsétlenül járt és tavaly szeptemberben egyenesbe állított Costa Concordia roncsára először január végén léptek fel a szakértők - ekkor vették észre, hogy a lezárt fedélzetről lába kelt különböző berendezéseknek és felszerelési tárgyaknak. 

Közben a bíróság engedélyezte, hogy a luxus tengerjáró volt kapitánya a fedélzetére lépjen és részt vegyen a roncson végzett műszaki terepszemlén. Francesco Schettino csütörtökön tér vissza a Costa Concordiára, először a 2012. január 13-án történt hajószerencsétlenség óta.

A volt kapitány maga kérelmezte, hogy a bíróság által kinevezett szakértőkkel együtt ő is felléphessen a Costa Concordia roncsára a hajón levő műszaki berendezések helyszíni átvizsgálására. A mostani terepszemlén a vád és a védelem szakértői azt vizsgálják meg, hogy a balesetet követő percekben miért nem lépett működésbe a Costa Concordia biztonsági generátora.

A hajóroncs elvontatása Giglio-szigetétől a tervek szerint júniusban kezdődik meg. Tavasszal választják ki azt az olasz vagy külföldi kikötőt, ahol majd a Costa Concordiát szétszedik.   

Nézze meg az egyenesbe állított valamikori luxushajóról készült fényképeket.

A magyar munkavállalók alig fele szokott betegszabadságot kivenni és szinte mindenkivel megesett már, hogy betegen kellett dolgoznia - derül ki a Profession.hu "Munka és egészség" című kutatásából. A Profession.hu több mint 2400 internetező bevonásával készült kutatásából kiderül, hogy a munkavállalók 57 százaléka soha, 33 százalékuk pedig maximum egy hétre vett ki betegszabadságot.