A Greenpeace legújabb nemzetközi kutatása során 8 luxusmárka (Dior, Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Hermès, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Trussardi és Versace) 9 országban vásárolt 27 gyermekruháját vizsgálta. A termékeket 7 országban gyártották, köztük egy Dolce Gabbana-szoknyát Magyarországon. A vizsgált 27 termék többsége, 16 termék (59%!) tartalmazott egy vagy több káros anyagot. A korábbi vizsgálatokhoz hasonlóan itt is nonilfenol-etoxilátokat (NPE), hormonkárosító ftalátokat, emberekben is felhalmozódó PFC-ket, valamint mérgező antimont kerestek a ruhákban. A Trussardi termékein kívül minden márka ruhájában kimutatható volt káros anyag.
Az a tény, hogy egyes „Made in Italy”-nak címkézett termékben magas volt az EU-ban egyébként korlátozott NPE koncentrációja, felveti a kérdést, hogy a termékeket valóban Olaszországban gyártották-e. A legmagasabb NPE-koncentrációt egy Louis Vuitton-balerinacipőben, míg a legmagasabb PFC-koncentrációt egy Versace-dzsekiben találták.
A Greenpeace Detox kampányának célja, hogy a vezető ruhaipari világmárkák mindannyian kötelezzék el magukat amellett, hogy 2020-ra zéró káros vegyi anyagot bocsátanak ki. A luxusmárkák gyártói büszkék arra, hogy kimagasló minőségű ruhákat gyártanak, kutatásunk mégis azt bizonyítja, hogy ők ugyanazokat a mindannyiunkra ható, káros vegyszereket használják, mint a hétköznapi márkák. A Greenpeace ezért felszólítja a luxusmárkákat, hogy csatlakozzanak ahhoz a 20 céghez, akik már a méregtelenítés útjára léptek.„Ez a mostani, legújabb kutatásunk is azt mutatja, hogy a szülőknek sajnos nagyon nehéz olyan ruhákat venniük gyermekeik számára, amelyek nem tartalmaznak veszélyes vegyi anyagokat, legyen szó akár az olcsóbb divatmárkákról, vagy az exkluzív luxustermékekről. Nagyon örülünk annak, hogy egy Magyarországon gyártott luxustermék egyáltalán nem tartalmazott káros kemikáliákat. Ez a példa is azt mutatja, hogy létezik alternatíva, lehet úgy ruhát gyártani, hogy közben nem szennyezzük a környezetünket. Reméljük, hogy ezt minden luxusmárka belátja, és egyre többen lépnek a teljes méregtelenítés útjára. Két luxuscég, aValentino és a Burberry már a vegyi anyagok kivonása mellett döntött. Vajon mire vár még a vegyszerfüggő Versace, a Louis Vuitton, a Dior és a Dolce & Gabbana?” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője.