Mivel a hosszabb vonatok a Vörösmarty téri kihúzóban nem tudnak megfordulni, azt meg kell hosszabbítani, és ha már ott építkeznek, érdemes a vonalat a Vigadó térig kiépíteni, ahol kapcsolódhat a 2-es villamoshoz. A tanulmány szerint érdemes megvizsgálni a vonal zuglói továbbvezetését, de amíg a Rákosrendező pályaudvar teljesen kihasználatkan, nem célszerű. Érdemes viszont a Hungária körútnál, az 1-es villamoskapcsolat miatt új állomást építeni, amit tervez is a BKK.
A felújítás becslés szerint 40 milliárd forintba kerül. Az, hogy lesz-e rá pénz, sok mindentől függ, például a 2014–2020-as uniós forrásoktól vagy a 3-as metró felújításának a finanszírozásától. Döntés még nincs a felújítás elindításáról, egyelőre tervezési fázisban van.
A kisföldalatti új járművére már születtek is javaslatok: a látványterveket Kukorelli Péter, Spanyolországban élő designer készítette, aki korábban a Škoda Auto formatervezője, 2010–2012 között a BKV/BKK Design Standard vizuális rendszer tervezője volt. Az eredeti kocsikat megidéző, a mainál tizenhat százalékkal nagyobb befogadóképességű kocsikat tervezett. Ezt a jármű meghosszabbítása és a vezető nélküli kialakítás teszi lehetővé. A fa mennyezetburkolat történeteket mesél a földalatti születéséről, majd a kocsi két végében paddá alakul. A kocsi homokfalát a markánsan megjelenő Budapest-címer és a hagyományos ikerlámpa teszi egyedülállóvá. Ez még nem a hivatalos változat, egyelőre annyit tudni biztosan, hogy a jármű egyedi lesz az alagút speciális geometriája miatt.