tragédia;Kapuvár;győri kosárlabdacsapat;

- Megússza a börtönt a vétkes autós

Az ügyészség sem kívánja börtönben látni azt a 69 éves férfit, aki a győri női kosárcsapat tavaly szeptemberi tragikus balesetéért felelhet - az amúgy mintaszerű életet élő K. Mihály korábban elismerte felelősségét, de számos hibát tártak fel a rendőrségi vizsgálatok a kosárcsapat sofőrjénél is.

Minden bizonnyal felfüggesztett börtönre számíthat az a 69 éves férfi, aki tavaly szeptemberben ütközött kocsijával a győri női kosárlabdacsapatot szállító busszal. A Tapodi Péter klubigazgató és Fűzy Ákos vezetőedző halálával - és számos súlyos sérüléssel - végződő balesetben ugyanis a Győri Járási Ügyészség most vádat emelt: eszerint halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt felfüggesztett szabadságvesztés és vezetéstől eltiltás lenne indokolt büntetés az idős sofőrre.

A baleset tavaly szeptember 7-én Kapuvár és Vitnyéd között történt: a vádlott személyautója a soproni mérkőzésükre tartó HAT-AGRO UNI Győr csapat buszával. A két haláleset mellett hét súlyos, hét könnyebb sérülés is történt, Natasa Kovacevicnek, a csapat szerb játékosának amputálni kellett a lábát is. Maga a vétkes sofőr is többhetes kórházi ellátásra szorult, de a bíróság még szeptemberben jogerősen úgy döntött, a férfi szabadlábon védekezhet.

A 69 éves, "mintaszerűen rendezett" családi és személyi körülmények között élő gyanúsítottnál a bíróság szerint nem állt fenn szökés veszélye, ráadásul teljes megbánást tanúsított. (Akkor az ügyészség is csak lakhelyelhagyási tilalmat szeretett volna elrendeltetni.) Ugyanakkor a rendőrségi vizsgálatból kiderült, hogy a kosarasokat fuvarozó F. Gábor lejárt jogosítvánnyal és forgalmival vezette a járművet, illetve a megengedett sebességhatárt is túllépte.

Ráadásul a biztonsági övekkel felszerelt autóbuszon az öveket senki sem használta; az orvosszakértő azt állapította meg, hogy amennyiben az utasok használták volna a biztonsági övet, a halálhoz vezető sérülések elmaradtak volna, a súlyosan sérültek is csak könnyű sérülést szenvedtek volna.

Szabó József, a vádlott ügyvédje korábban arról beszélt, hogy védence nem tud magyarázattal szolgálni arra, miért következett be a baleset. Noha semmilyen körülmény nem zavarta, lehajtott a padkára, és amikor balra rántotta a kormányt, már olyan közel volt a busz, hogy nem volt ideje a lábát a gázról a fékre tenni. A busz vezetője közben pedig megpróbálta elkerülni az ütközést, a hirtelen kormánymozdulattól viszont megdőlt a járműve, és az árkon át a szántóföldre csapódott.

Az ügyet hamarosan a Soproni Járásbíróság tárgyalja.

Összehívok egy csomó újságírót azzal, hogy be fogom jelenteni, hogy öt nap múlva bejelentek valamit. Ahhoz, hogy ebből hír legyen másnapra, Magyarországon két tényező szükséges: az MTI és a Fidesz. Mégis milyen csillagállás mellett lenne az vezető anyag a közmédiában és a jobbos médiagaleriben, hogy "Jövő pénteken jelentik be az újabb rezsicsökkentés mértékét és időpontját"? Miközben hetek óta mást se hallani állandóan a Fidesz kakukkos óráitól.