Az új szakaszon öt megálló lesz, a hídon a hídpillérek két oldalán futnak majd a vágányok, ahogy a híd építésekor is tervezték. A munkafolyamat egyebek mellett magában foglalja az aszfaltborítás eltávolítását a vágányzóna területén, az elektromoskábel-fektetéseket, a felsővezetéknek és tartószerkezetének, valamint a síndilatációnak az építését, illetve a sín alépítményének elkészítését.
Pénteken a Közvágóhíd végállomás átépítését kezdik meg, a Soroksári útról a Rákóczi hídra vezető lépcső mellett új rámpát építenek. Emiatt változik az 1-es villamos pótlásának rendje: a Tatra villamosok a pénteki üzemkezdettől várhatóan a március 31-i üzemzárásig csak az Árpád híd és a Mester utca között szállítanak utasokat. A BKK Ferencváros vasútállomástól 201V jelzéssel indít pótlóbuszt, amely a Közvágóhídig közlekedik a Remíz utca-Könyves Kálmán körút-Gubacsi út-Kvassay Jenő út-Közvágóhíd, majd a Kvassay Jenő út-Soroksári út-Vágóhíd utca-Könyves Kálmán körút-Remíz utca-Ferencváros vasútállomás útvonalon.
A Bécsi úttól, illetve a Bogdáni úttól az Árpád hídig továbbra is az 1V és a 101V busszal lehet utazni.
A felújítás miatt a közúti és gyalogosközlekedés rendje is változik péntektől: a Rákóczi híd pesti hídfőjében szűkülnek a forgalmi sávok, ezért a munkaterület hosszában 40 kilométer/órára csökken a megengedett sebesség, a hídfő alatti járdát pedig részben lezárják. A Kvassay Jenő úton a Gubacsi út és a Soroksári út közötti szakaszon a jobb szélső sáv ideiglenes busztároló terület lesz a felújítás alatt. A Fék utca és a Remíz utca csomópontja ideiglenes buszvégállomásként szolgál majd, ezért tilos lesz a várakozás.
Az 1-es villamosvonal felújítása tavaly szeptemberben kezdődött a Bécsi út-Lehel utca közötti szakaszon, idén nyártól pedig a Lehel utca és a Puskás Ferenc Stadion között folytatódnak. A munkálatok ezeken a szakaszokon várhatóan 2014 végéig fejeződnek be. A projekt része az 1-es és 3-as villamosvonal felújításának, amelynek összköltsége 44,4 milliárd forint, ennek 94 százalékát az unió adja.